صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۵۹۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کارشناس صنعت خودرو تعارض منافع در صنعت خودروسازی کشور را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، خصوصی یا دولتی بودن، سودی به حال این صنعت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل خلخالی افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد.

وی گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل ۵ خودروساز بزرگ، دولتی هستند.

معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.

وی گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست.

خلخالی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.