صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۱ درصد از آزمایش‌های کرونا از بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی که به آزمایشگاه‌های این دانشگاه ارجاع می‌شود، مثبت است.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص وضعیت کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: از نیمه دوم مهرماه تاکنون، نتیجه آزمایش ۱۰۸ مورد از بستری شدگان مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و ۳۰ مورد از افراد سرپایی مشکوک به کرونا مثبت اعلام شده است.

وی افزود: از میان آزمایش‌های گرفته شده، ۳۱ درصد افراد مبتلا به آنفلوانزا و ۱۰درصد مبتلا به کرونا هستند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در هفته آخر مهرماه، از ۷۳۲ نمونه مشکوک به آنفلوانزا، ۳۱ درصد معادل ۲۲۶ مورد آن مثبت بوده است.

نهبندانی با بیان اینکه هم اکنون در پیک اول آنفلوانزای فصلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشتیم، گفت: سویه غالب کشور آنفلوانزای نوع a است، در استان خراسان رضوی هم همین سویه رایج است.

وی افزود: با توجه به اینکه در موج اول آنفلوانزای فصلی قرار داریم به شهروندان توصیه می‌کنیم حتما اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را رعایت کنند افراد شاغل یا دانش آموز در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی از حضور در اجتماع خودداری کنند. چنانچه پس از ۴۸ ساعت علائم برطرف نشد حتما به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار، کودکان زیر دوسال، افرادی‌که بیماری زمینه‌ای دارند، بیماران سرطانی و تحت شیمی درمانی حتما از ماسک استفاده کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.