صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نابینایان از دریافت پلاک ویژه محروم شدند

  • کد خبر: ۱۹۱۱۴
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
پس از اختصاص سهمیه بنزین به دارندگان پلاک ویژه جانبازان و معلولان، وضعیت دریافت این پلاک پیچیده شده است؛ به نحوی که نابینایان از دریافت این خدمت محروم شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران با تایید این مطب گفت: نابینایان تا چندی پیش پلاک ویژه معلولان را دریافت می کردند اما اخیراً پلاک ویژه به آنها تعلق نمی گیرد. سازمان بهزیستی و راهنمایی و رانندگی، متولیان این موضوعند و دلیل این کار خود را افزایش تعداد پلاکها و مسافرکشی می دانند. در صورتی که این دلایل به هیج عنوان معقول و منطقی نیست و باید فکری برای این قضیه شود.

علی اکبر جمالی در ادامه گفت: حتی ۴۰ لیتر بنزین اضافه هم به نابینایان تعلق پیدا نکرده است و این در شرایطی است که نوع مبلمان شهری نامناسب بوده و رفت و آمد برای نابینایان واقعاً سخت است و هزار و یک مشکل برای آنها ایجاد می کند.

مدیرعامل انجمن نابینایان ایران یادآور شد: سال گذشته یکی از افراد نابینا به خاطر همین قضیه عدم مناسب سازی مبلمان شهری به زیر قطار مترو افتاد و در اصفهان هم یک نابینا بر اثر تصادف با اتوبوس فوت کرد.

جمالی با بیان اینکه آموزش تلفیقی نابینایان تا مقطع دبستان تحت هیچ شرایطی درست نیست گفت: بعد از دوره دبستان و در دوره راهنمایی و دبیرستان اشکالی ندارد البته مشروط به اینکه امکانات لازم را در اختیار داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.