صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه پس از افت و خیز‌های شدید این هفته، امروز ۹ آبان ماه شرایطی خنثی را پشت سر گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص اصلی بازار سهام که تا نیمه ابتدایی بازار حدود ۴ هزار واحد رشده کرده بود، در نیمه دوم معاملات بر مدار کاهش قرار گرفت و در نهایت چراغ قرمزش روشن شد.

شاخص کل بورس امروز در پایان وقت معاملات ۲۱۰ واحد منفی شد و در سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز ۳۲ واحد منفی شد و در سطح ۲۴ هزار و ۳۰۸ واحد آرام گرفت.

«اخابر» و «کگل» از نماد‌های بورسی و «شگویا» از نماد‌های فرابورسی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص و «شتران»، «شبندر»، «خودرو» از نماد‌های بورسی و «آریا»، «وسپهر» و «خاور» از نماد‌های فرابورسی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بازار‌های مالی نشان داده اند که با محرک‌های مثبت در مسیر صعود قرار می‌گیرند و اگر محرکی برای صعود نداشته باشند، روندی خنثی را در پیش می‌گیرند. در این میان سایه ریسک‌ها بر بازار‌های مالی، روند آن‌ها را بر مدار نزول سوق می‌دهد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر پول‌های سرگردان جسارت چندانی برای ورود مجدد به بازار را پیدا نکرده اند و اگر این پول‌ها در رقابت بازار‌ها نتوانند فرصت رشد مناسبی را در بازار سهام بیابند، طبیعی است که به سمت این بازار متمایل نخواهند شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.