صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاملات بازار سهام در آخرین روز کاری هفته با غلبه فروشندگان منجر به ریزش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص اصلی بورس شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازار بورس در حالی هفته معاملاتی خود را به پایان رساند که بازاری سراسر قرمز رنگ را شاهد بودیم. امروز شاخص کل با افت بیش از ۱۰هزار واحد (معادل ۰.۵ درصد) به سطح یک میلیون و ۹۷۰هزار واحد بازگشت و شرایطش برای فتح دوباره قله ۲میلیون واحد دشوار شد.

شاخص کل هم وزن نیز با حدود ۱۰هزار واحد ریزش به ۶۶۰هزار واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با افت ۲۴۴واحدی سطح ۲۴هزار و ۶۳واحدی را لمس کرد.

امروز همچنین نماد‌های «حکشتی»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «فارس» و «وبملت» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. نماد‌های «هرمز»، «وسپهر»، «زاگرس»، «خاور»، «انتخاب»، «صبا» و «فرابورس» نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

از دلایل ریزشی شدن دوباره امروز بازار سهام می‌توان به پیشروی تانک‌های اسرائیل در غزه و تشدید تنش‌ها اشاره کرد. مخابره این اخبار منفی کافی بود تا بازار‌های سرمایه گذاری در ایران به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و بازار سهام ایران نیز وارد فاز منفی شود.

آن‌طور که کارشناسان معتقدند بازار سهام در روز‌ها و ماه‌های گذشته محرک خوبی برای ورود سرمایه نداشته و بالعکس اخبار منفی در منطقه شرایط را برای فراری دادن سرمایه‌ها از این بازار و در نتیجه کاهش ارزش معاملات به وجود آورده است.

از سوی دیگر کنترل نرخ ارز تحت نظر دولت، سرنوشت بازار را دوچندان تحت تاثیر خود قرار داده است که نتیجه آن تداوم خروج پول از بازار بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.