صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمریکا: مسکو از جنگ غزه سوءاستفاده می‌کند

  • کد خبر: ۱۹۲۰۸۳
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه سعی دارد از جنگ غزه استفاده کند تا ضمن منحرف کردن تمرکز جهانیان از جنگ اوکراین، به دشمنان غرب نزدیک‌تر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سعی دارد از عملیات طوفان الاقصی و رژیم صهیونیستی و غزه «سوءاستفاده» کند.

او گفت: پوتین تلاش فراوانی دارد تا از حمله حماس به اسرائیل سوءاستفاده کند، با این امید که حواس ما را پرت کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از رهبران غربی خواسته تا در حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی، از کی‌یف و نیازهایش در جنگ با روسیه غافل نشوند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز در این باره گفت که پوتین مدت‌هاست که منتظر این لحظه است. او اظهار کرد که اگر غرب تمرکز خود را از روی اوکراین بردارد، روسیه بخش‌های بیشتری از خاک اوکراین را تحت کنترل در می‌آورد.

آستین گفت: اگر حالا به ناگاه پشت اوکراین را خالی کنیم، پوتین قوی‌تر شده و در تصاحب تمامیت ارضی اوکراین موفق خواهد شد.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

در بیست و ششمین روز از جنگ غزه، امروز (چهارشنبه) نبرد‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیرو‌های صهیونیست که در حال نفوذ به شمال و جنوب نوار غزه هستند، ادامه دارد. این نبرد‌ها انهدام خودرو‌ها و کشته شدن سربازان اشغالگر را در پی دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.