صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صنایع دستی با معضل بازاریابی مواجه است

  • کد خبر: ۱۹۳۰۱۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بازاریابی و فروش، پاشنه آشیل کسب وکار‌های صنایع دستی است.

سرور هادیان | شهرآرانیوز به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، گردش مالی صنایع دستی در این استان سالانه ۲۰هزار میلیارد تومان است.

رضا ابراهیم نیا گفته است که خراسان رضوی دارای ۹۲رشته فعال صنایع دستی است که حدود ۲۳هزار هنرمند در این حوزه فعالیت دارند و از حیث شمار هنرمندان، صنایع دستی خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد. این گردش مالی و اهمیت خراسان رضوی در حوزه صنایع دستی سبب شد تا کارگاه آموزشی «اصول بازاریابی و فروش نوین در حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی» به همت کانون زنان بازرگان خراسان رضوی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شود.

پاشنه آشیل کسب وکار

در این نشست معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بازاریابی و فروش، پاشنه آشیل کسب وکار‌های صنایع دستی است و موفقیت یا شکست در این قبیل کسب وکار‌ها با موفقیت یا شکست در تلاش‌های بازاریابی تعیین می‌شود و تضمین کننده فروش بیشتر محصولات صنایع دستی است.

احمد دیناری افزود: بازاریابی به دنبال سهم بیشتر بازار، مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر در صنایع دستی است و بی توجهی به آن ۴۸درصد شکست هنرمندان و تولیدکنندگان این عرصه را رقم می‌زندازاین رو. فعالان عرصه صنایع دستی باید قدر این معجزه گر بازار را بدانند و حداقل ۵۰درصد وقت خود را صرف بازاریابی کنند. دیناری اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم فروش کالا‌های صنایع دستی، نزدیک شدن به صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های فراوان آن برای کسب درآمد است.

ایجاد کارگروه‌های تخصصی کانون زنان بازرگان

در حاشیه این نشست، رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان استان خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا گفت: در کانون زنان بازرگان کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده که هدف از تشکیل آن‌ها دور هم قراردادن بانوانی است که در یک رشته یا حوزه خاص فعالیت می‌کنند. آذر کیانی نژاد افزود: یکی از این کارگروه ها، کارگروه صنایع دستی و گردشگری است، یعنی تمام بانوانی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کنند در این کارگروه عضو هستند. وی بیان کرد: ازاین رو دوره‌های تخصصی در راستای همان کارگروه آن‌ها برگزار می‌شود. از جمله دوره بازاریابی و فروش صنایع دستی و گردشگری است که سعی کردیم این دوره به طور تخصصی حول وحوش همان کسب وکار‌هایی باشد که بانوان به آن مشغول اند.

کیانی نژاد با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور بیان کرد: کنترل اقتصاد کلان و سامان دهی آن بسیار سخت است ازاین رو برای رسیدن به رشد اقتصادی در کوتاه مدت باید صنایع خرد از جمله صنایع دستی مورد توجه قرار بگیرد. رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی بیان کرد: جریان نقدینگی که در صنایع خرد و متوسط وجود دارد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، سبب رشد و توسعه خوبی در اقتصاد خواهد شد. در این راه باید به اقتصاد‌های کوچک گردشگری، صنایع دستی و صنایع خرد توجه کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.