صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت ما قرار دارد و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم، این موضوع در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این کار باید با همکاری کشور‌های دیگر انجام شود، تصریح کرد: پروژه اینترنت ماهواره‌ای ملی در کوتاه‌مدت به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد که کشوری با منظومه‌های ماهواره‌ای، اینترنت به مردم ارائه کند و حتماً نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که امروز درحال رایزنی و مذاکره با کشور‌های مختلف هستیم.

وی افزود: از حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در ایران استقبال می‌کنیم به شرط آنکه قواعد سرزمینی مارا بپذیرند و امروز نیز اتحادیه بین‌المللی مخابرات و هیئت مقررات رادیویی جهانی، اجبار کرده است که بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتماً برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز دریافت کنند.

زارع‌پور تأکید کرد: ما در حال نوشتن نامه‌ای برای دعوت از آن‌ها هستیم و مبتنی بر این مقدمات از حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.