صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تالیسکا، بازیکن النصر کیست؟ + فیلم گل‌ها و سوابق

  • کد خبر: ۱۹۶۹۸۶
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
تالیسکا بازیکن ۲۹ ساله النصر، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته از لیست تیمش برای دیدار با پرسپولیس خط خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، النصر امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران میزبان پرسپولیس است. با توجه به اینکه النصری‌ها تقریبا صعودشان به دور بعدی قطعی شده و تنها می‌توانند از ۵ بازیکن خارجی استفاده کنند، تالیسکا بازیکن آماده این روز‌های النصر از لیست بازی مقابل پرسپولیس خط خورد تا آماده بازی حساس جمعه مقابل الهلال شود.

اندرسون تالیسکا در این فصل لیگ قهرمانان ۶ بار برای النصر گلزنی کرده است و در صدر جدول گلزنان قرار دارد. وینگر برزیلی النصر مقابل استقلال تاجیکستان بریس کرد، در بازی رفت یک گل به الدحیل زد و در بازی برگشت مقابل این تیم قطری هت تریک کرد تا با ۶ گل به صدر گلزنان لیگ قهرمانان آسیا برسد.

تالیسکا در دیدار رفت هم مقابل پرسپولیس جزو تیمش بود و از روی سکو‌های آزادی شاهد برد تیمش بود. نکته جالب اینکه تالیسکای برزیلی با کسب نمره ۸.۴۷ در سه بازی لیگ قهرمانان میانگین بیشترین نمره را بین تمام بازیکنان دارد.

سوابق

تالیسکا متولد فوریه ۱۹۹۴ بازیکن فوتبال اهل برزیل است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال النصر در لیگ حرفه‌ای عربستان بازی می‌کند.

تالیسکا که در استعداد آکادمی باهیا بود، اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ ژوئیه ۲۰۱۳ در برابر کورینتیانس انجام داد و اولین گل خود را در بازی بعدی مقابل سائوپائولو به ثمر رساند.

وی در ۵ ژوئیه ۲۰۱۴، پس از یک فصل در باهیا با مبلغ ۴.۷۵ میلیون یورو به بنفیکا در لیگ برتر فوتبال پرتغال پیوست.

تالیسکا در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶، تالیسکا با قرارداد قرضی ۱+۱ ساله با مبلغ ۲ میلیون یورو به باشگاه فوتبال بشیکتاش ترکیه پیوست.

در ۸ ژوئن ۲۰۱۸، تالیسکا به مدت نیم فصل به باشگاه فوتبال گوانگژو قرض داده شد و مبلغ این انتقال ۵.۸ میلیون یورو بود. وی در اولین بازی خود برای گوانگژو هتریک کرد و در نهایت گوانگژو بازی را با نتیجه ۴-۰ پیروز شد. در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸، باشگاه بنفیکا اعلام کرد که تالیسکا به طور دائم با مبلغ ۱۹.۲ میلیون یورو به باشگاه چینی پیوسته است.

سرانجام تالیسکا در ۱۷ می ۲۰۲۱ با مبلغ ۹.۵ میلیون دلاری به باشگاه فوتبال النصر عربستان سعودی پیوست. در ۷ آوریل ۲۰۲۳، تالیسکا قراردادی جدید و سه ساله با النصر امضا کرد.

در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴ تالیسکا توسط دونگا برای دو بازی دوستانه مقابل ترکیه و اتریش به تیم ملی فوتبال برزیل دعوت شد تا جایگزین لوکاس مورا شود. او در مارس ۲۰۱۸ دوباره توسط مربی تیم تیته برای شرکت در دیدار‌های دوستانه خارج از خانه در مقابل روسیه و آلمان دعوت شد، اما با این حال او هنوز اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان انجام نداده‌است.

منبع: طرفداری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.