صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسین حبیبی پزشک افغانستانی ساکن مشهد است که دکترای خون‌شناسی آزمایشگاهی دارد و با کمک همکاران خود توانسته مواد ضدعفونی را تولید کند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسین حبیبی پزشک افغانستانی ساکن مشهد است که دکترای خون‌شناسی آزمایشگاهی دارد و با کمک همکاران خود توانسته مواد ضدعفونی را تولید کند.

وی درباره این اقدام گفت: در این چند روزه که تب کرونا در ایران بالا گرفته مردم استرس زیادی پیدا کرده‌اند. این استرس سبب شده تا برخی افراد در جامعه سودجویی کنند و و انواع ضدعفونی کننده نامرغوب را با قیمت گزافی به دست مردم برسانند.

وی افزود: به‌دلیل آنکه ما برای تولید کیت‌های آزمایشگاهی اتانول زیادی را در دسترس داریم، اقدام به تولید این ضدعفونی‌کننده‌ها و توزیع آن‌ها میان مردم بدون هیچگونه واسطه‌ای کردیم.

حبیبی ادامه داد: اعتقاد ما این است که اگر بتوانیم قیمت موادعفونی کننده را پایین نگه داریم، هم به سلامت خود و هم سلامت جامعه کمک زیادی خواهیم کرد.

وی در خصوص این کار گفت: امروز در مشهد کار توزیع این مواد ضدعفونی کننده را انجام خواهیم داد.

وی که جزو افراد برتر تولیدکننده کیت‌های آزمایشگاهی در ایران است و جایزه فناور برتر سال ۹۶ دانشگاه تربیت مدرس را کسب کرده، خاطرنشان کرد: نگرانی که امروزه در جامعه پدید آمده ترس از بیماری است. ترس ناشی از هرگونه بیماری از خود بیماری خطرناک‌تر است و ما به‌دنبال آن هستیم که آرامشی را در جامعه ایجاد کنیم، چراکه ترس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

این پزشک افغانستانی تاکید کرد: وظیفه ما و رسانه‌ها این است که این ترس را در میان مردم جامعه پایین بیاوریم و از طرفی هم نباید خطر انتقال کرونا را نادیده بگیریم و اجازه ندهیم که ترس از بیماری تبدیل به ترس غیرمنطقی و وسواس شود.

وی که سرپرستی یک تیم ۱۲ نفره را برعهده دارد، گفت: ما روزنامه ۱۰۰۰ عدد ضدعفونی کننده تولید می‌کنیم و بخشی از آن را در میان مردم توزیع خواهیم کرد.
 
منبع:فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.