صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خراسان رضوی یکی از مقاصد اصلی گردشگری مقاومت است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۷۴
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
  • ۱
پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در محل هتل ولایت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌ها برای توسعه گردشگری مقاومت، نحوه برخورد با گردشگرانی است که وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: اگر گردشگری مقاومت را شاخه‌ای از حوزه فرهنگی بپذیریم، با فلسفه و هدف دیپلماسی فرهنگی که آشناسازی دیگران با حوزه‌های مختلف و تمدن‌های بازمانده است بیشتر آشنا می‌شویم.

باغگلی گفت: ارتباط دولت‌ها با حوزه گردشگری ایران مطلوب نیست و نگاه‌های فرهنگی می‌تواند باعث افزایش ارتباطات گردشگری شود، ما باید به افزایش مراودات فرهنگی و افزایش استفاده از ظرفیت گردشگری کشور و به ویژه شهر مشهد کمک کنیم.

او ادامه داد: گردشگری مقاومت به عنوان جایگزین گردشگری جنگ تلقی شده، برای ما گردشگری مقاومت صرفاً حوزه جنگ نیست، زیرا حاکمیت ما اصلی‌ترین تلاشش برای نشان دادن مقاومت ایرانیان در طول تاریخ است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: اگر کارکرد گردشگری مقاومت را دسته بندی کنیم، هم در حوزه داخلی و هم خارجی کاربرد دارد. برای حوزه خارجی در دو دسته موافقان و مخالفان می‌توانیم برنامه ریزی کنیم. بسیاری از افراد خارجی دنبال تفاوت‌ها می‌گردند و لزوماً نباید دنبال ایجاد هتل‌های چند ستاره لوکس باشیم زیرا این تفاوت‌ها گا‌هاً ایجاد فضایی با ساده‌ترین حالت است.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق رهبری در سوریه اظهار داشت: گردشگری مقصدمحور است از این رو باید به ظرفیت‌های موجود در این حوزه اشراف پیدا کرد.

وی افزود: استفاده مستمر از ظرفیت‌های دانشگاهی و نیرو‌های جهادی میدانی می‌تواند به رشد و توسعه در زمینه اقدامات گردشگری مقاومت کمک کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: خراسان یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری با محوریت مقاومت است؛ حضور شهدای خراسان در دوران دفاع مقدس و شهدای فاطمیون در دفاع از حرم ظرفیت‌های بسیاری را برای خراسان و شهر مشهد به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: چنانچه مقاومت در جامعه وجود نداشته باشد ادامه حیات به نحوی که موجب سعادت شود، ممکن نخواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرج
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
خراسان رضوی مخصوصا مشهداول جای عیاشی گردشگران عرب وعراقی ها بود الان افغانها باورود ماشین شخصی اضافه شدند همین افغانهایی که وزیرکشورقول خروج آنهاروازکشورداده بود واقعا متاسفیم ازمسئولین