صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی گفتند که تهاجم زمینی به نوار غزه در روز‌های آینده به شیوه‌ای هوشمندانه و غافلگیرکننده از سر گرفته می‌شود. این در حالی است که اشغالگران امروز، شنبه به حملات در غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه از ساکنان چندین منطقه در شمال نوار غزه خواست تا برای آماده شدن جهت بمباران این مناطق آن‌ها را تخلیه کنند. این مطلب را آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اشغالگر در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس منتشر کرد.

ادرعی گفت: ارتش عملیات قاطعانه علیه حماس در نوار غزه را از سر گرفته است.

وی از ساکنان شهر جبالیا (ساکن در بلوک‌های: ۱۷۷۲، ۱۸۰۸، ۱۸۱۱، ۹۶۱، ۹۶۳، ۷۶۰) و محله‌های الشجاعیه، الزیتون و شهر قدیمی غزه خواست تا محلات خود را تخلیه کنند. وی از آن‌ها خواست فوراً از طریق محور‌های حیفا و خلیل الوزیر به مراکز پناهندگی و مدارس در محله‌های الدرج و التفاح و غرب شهر بروند.

بیانیه کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین درباره تعداد آوارگان غزه

کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین اعلام کرد: شمار آوارگان غزه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند رسیده است. ما از سازمان ملل متحد و همه نهاد‌های بین المللی می‌خواهیم که به وظایف خود برای توقف نسل کشی عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نسل کشی است.

دفاع مدنی در شمال غزه نیز گفت: ما به مکانیسم‌هایی برای ادامه عملیات نجات نیاز داریم.

مدیر دفاع غیرنظامی در شمال غزه گفت: نوار غزه به بیل مکانیکی و بولدوزر برای جبران خسارت وارده به تجهیزات‌مان برای ادامه عملیات نجات نیاز دارد.

وزارت بهداشت غزه نیز گزارش داد که از زمان از سرگیری درگیری‌ها و پایان آتش‌بس در روز جمعه، ۲۴۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و بیش از ۶۵۰ نفر در صد‌ها حمله هوایی و گلوله باران‌های توپخانه‌ای قایق‌های جنگی به مناطقی از نوار غزه مجروح شده‌اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: بیشتر قربانیان بمباران رژیم صهیونیستی زنان و کودکان بودند.

القدره افزود: اشغالگران می‌خواهند سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه را نابود کنند و افراد داخل آن را به وحشت بیندازند و نوار غزه نیاز به کمک رسانی و انتقال مجروحان به خارج از غزه دارد تا جا برای مجروحان دیگر باز شود.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیرو‌های صهیونیست روی «هدف قرار دادن خان یونس متمرکز شده و ده‌ها ساختمان مسکونی را بر سر ساکنان آن‌ها ویران کرده‌اند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که دو فلسطینی در بمباران یک آپارتمان در شهرک حمد در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

رویترز گزارش داد که با پایان آتش‌بس بیش از ۲۰ خانه آسیب دیده‌است. خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطراف پمپ بنزین «بهلول» در شهر رفح، در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

در نتیجه بمباران اشغالگران در محله الیرموک که یک ساختمان مسکونی را هدف قرار داد، تعدادی شهید و زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که شهر المغراقه در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

در دومین روز پس از پایان آتش‌بس هفت روزه که نیرو‌های صهیونیست حملات خود را به ویژه در مرکز و جنوب نوار غزه تشدید کردند.

طبق گفته این خبرنگار، یک جوان در پی هدف قرار گرفتن در یکی حملات در شرق خان یونس در اطراف مدارسی که پناهجویان در آنجا پناه گرفته‌اند، شهید شد.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز غرب شهر دیر البلح در مرکز غزه و ساحل خان یونس را گلوله‌باران کردند.

به گفته منابع المیادین، تانک‌های اسرائیلی نیز مناطق شرقی را همزمان با حملات هوایی هدف قرار دادند. کمربند آتش در محله الفیاض تا مناطق شمال شرقی شهرک القراره در خان یونس ایجاد شد.

وزارت داخلی در غزه می‌گوید، حملات هوایی اشغالگران متمرکز بر شهرک القراره است.

دفتر رسانه‌ای وزارت داخلی در غزه اعلام کرد که از بامداد امروز، حملات شدید نیرو‌های رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی استان خان یونس آغاز شد و توپخانه‌های اشغالگران نیز به شدت منطقه القراره در شمال شرق خان یونس را گلوله‌باران و جنگنده‌های اشغالگران نیز کمربند‌های آتش را در محله فیاض، الغوافیر، منطقه المطاحن و خیابان العبادین تا مناطق شمال شرقی شهر القراره در خان یونس ایجاد کردند. خبرنگار الجزیره هم گزارش داد، در حملات صهیونیست‌ها در مناطقی در شرق خان یونس در جنوب غزه یک تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

این خبرنگار همچنین گفت، در حملات شبانه صهیونیست‌ها به شرق خان یونس و جبالیا کمربند‌های آتش ایجاد شد.

اشغالگران ۳ مسجد در خان یونس را به طور کامل ویران کردند

هواپیما‌های اشغالگر سه مسجد در خان یونس را به طور کامل ویران کردند.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار روسیا الیوم، در حومه محور الشیخ رضوان و خیابان العیون درگیری شدیدی بین رزمندگان فلسطینی و نیرو‌های رژیم صهیونیستی رخ داد.

در همین حال، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی خانه خانواده الآغا در غرب شهر خان یونس را بمباران کردند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: همچنین خانه خانواده العبادله در مرکز القراره، روبروی مسجد الصحابه، در شمال شرقی خان یونس هدف قرار گرفت که پس از هدف قرار دادن این خانه، تعدادی مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد، در حملات شدید رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه و خان ​​یونس (جنوب) دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

اشغالگران از حمله به ۴۰۰ نقطه در نوار غزه، از جمله بیش از ۵۰ هدف در خان یونس خبر دادند

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس، در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۴۰۰ هدف در نوار غزه از جمله بیش از ۵۰ هدف در خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کرده‌است.

ارتش اشغالگر در بیانیه خود اعلام کرد که «هواپیما‌های نیروی هوایی در یک حمله گسترده به منطقه خان یونس به بیش از ۵۰ هدف و در روز گذشته به بیش از ۴۰۰ هدف در سراسر نوار غزه حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اعضای لشکر ۵۵۱ نظامی اعضای مقاومت را هدف قرار دادند و «زیرساخت‌های حماس را در منطقه بیت لاهیا با آتش تانک و حملات هواپیما‌ها منهدم کردند».

ارتش اشغالگر به بمباران یک مسجد اعتراف کرد و مدعی شد که جنبش جهاد اسلامی آن را به عنوان «ستاد عملیاتی» در نظر گرفته بود. این ارتش همچنین از بمباران و انهدام آنچه «انبار‌های سلاح و زیرساخت‌هایی برای سازماندهی مجدد دشمن» توصیف کرد، خبر داد.

ارتش اشغالگر افزود که نیرو‌های دریایی این ارتش حملات گسترده‌ای را در جنوب نوار غزه انجام داد و «یک اسکله تفریحی در خان یونس و دیرالبلح» را هدف قرار دادند.

در بمباران شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، تعدادی شهید و زخمی شدند که بیشتر آن‌ها کودک بودند.

آژیر‌های خطر در جنوب نوار غزه به صدا درآمدند

خبرنگار الجزیره گفت که آژیر خطر در مناطق صوفا و حولیت در جنوب نوار غزه و نیز در نیر اسحاق در جنوب غلاف غزه به صدا درآمدند.

گردان‌های ابوعلی مصطفی: کیسوفیم را هدف حملات موشکی قرار دادیم

گردان‌های ابوعلی مصطفی در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین از بمباران شهرک «کیسوفیم» با رگبار موشکی خبر داد.

این درحالی است که گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، کیسوفیم را هدف حملات موشکی قرار داد.

گردان‌های القدس همچنین گفت که وارد درگیری شدید با نیرو‌های «دشمنِ» در حال نفوذ به محله الشیخ رضوان و محور‌های نفوذ در شمال غرب و جنوب غزه شده است.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با تاکید بر هدف گرفتن نیرو‌های اشغالگر از طریق سه پهپاد «زواری»، همچنین از هدف قرار دادن انبوه خودرو‌های رژیم صهیونیستی در شمال منطقه مرکزی نوار غزه خبر داد.

شهادت ۳ خبرنگار فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه از شهادت سه خبرنگار فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که در حملات هوایی روز جمعه رژیم صهیونیستی به نوار غزه سه خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش این دفتر این خبرنگاران شامل عکاس خبری عبدالله درویش از شبکه ماهواره‌ای الاقصی، عکاس خبری منتصر الصواف و بردار او مروان الصواف است که به عنوان تکنسین صدا مشغول به فعالیت بود.

دولت غزه بستن گذرگاه رفح را تکذیب کرد

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه همچنین با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص بسته شدن گذرگاه مرزی رفح، فعالیت عادی این گذرگاه را تایید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه تاکید کرد که این گذرگاه امروز شنبه به طور عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این تکذیبیه دولت در غزه پس از انتشار اخباری مبنی بر «بستن کامل گذرگاه رفح، تخلیه آن از دو طرف و عقب نشینی کامیون‌هایی که در سمت مصر بودند، منتشر شد».

رویترز به نقل از «منابع امنیتی و سازمان‌های امدادی» گزارش داده بود، پس از سرگیری بمباران اشغالگران، ورود کامیون‌های کمک رسانی و سوخت به غزه از طریق گذرگاه رفح متوقف شد.

هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران از ورود کمک‌ها از گذرگاه زمینی رفح جلوگیری کردند.

ضیاء رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر گفت: مصر از پایان آتش‌بس موقت بشردوستانه در نوار غزه بسیار متاسف است و در حال حاضر با شرکای خود تمام تلاش خود را برای بازگشت هر چه سریعتر به آتش بس انجام می‌دهد.

احتمال خلع سلاح تعدادی از نیرو‌های ذخیره ارتش اشغالگر

این منابع افزودند که انتظار دارند با خلع سلاح تعدادی از نیرو‌های ذخیره، از تعداد نیرو‌های ذخیره کاسته شود، زیرا آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد و این نیرو‌ها طی مراحلی وارد جنگ شوند.

این منابع ادامه دادند، انتظار می‌رود نیرو‌های ذخیره در شمال اسرائیل با هدف کاهش بار اقتصادی رژیم صهیونیستی خلع سلاح شوند.

منابع خاطرنشان کردند: اظهارات گروگان‌ها که منتشر شده به جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی در نوار غزه کمک می‌کند و این اطلاعات با سایر اطلاعات با هدف استفاده از آن در جنگ بررسی می‌شوند. این در حالی است که منابع ارتش اشغالگر گفته‌اند که برخی از شهادت اسیران سابق نادرست است.

به گفته ارتش اشغالگر، در حال حاضر ۱۳۷ اسیر صهیونیست از جمله ۱۷ زن در نوار غزه هستند. ۱۱۳ اسیر از جمله ۲۴ خارجی که در جریان تبادل اسرا که از جمعه گذشته تا دیروز در نوار غزه به سر می‌بردند، آزاد شده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.