صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جراحی ۹۰۹ منتصریه

  • کد خبر: ۱۹۸۸
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

محمد‌حسن سیرجانی| دیروز نهصد و نهمین مرحله از اهدای عضو در مشهد به انجام رسید که در آن چند بیمار نیازمند به عضو، با رضایت خانواده یک بیمار مرگ مغزی از مرگ نجات یافته و زندگی دوباره‌ای یافتند.
در این عمل انسان‌دوستانه مرتضی پاک‌فطرت، بیمار سی‌ودو ساله مرگز مغزی که طی حادثه‌ای دچار این عارضه شده و در بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج) بستری بود پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.به گفته مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کبد زنده‌یاد مرتضی پاک‌فطرت در بیمارستان منتصریه به مردی چهل‌وسه ساله ساکن تربت حیدریه به صورت رایگان اهدا و پیوند شد و به این بیمار زندگی دوباره بخشید.
دکتر ابراهیم خالقی بیان کرد که قرنیه‌های مرحوم پاک‌فطرت هم برای پیوند به بیمارستان خاتم‌الا‌نبیاء(ص) ارسال گردید و قوه بینایی را به 2 بیمار نیازمند به عضو برگرداند. همچنین قسمتی از پوست زنده‌یاد مرتضی پاک‌فطرت نیز در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) به یک بیمار نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.