صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واردات کالاهای تحریمی آزاد شد

  • کد خبر: ۱۹۸۸۳۷
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
رئیس کل گمرک گفت: یکی از تصمیمات نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه امور گمرکی تسهیل واردات کالا‌های تحریمی و تسریع در انجام پروژه‌های زیربنایی و بزرگ است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کل گمرک ایران در مورد تصمیمات نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه امور گمرکی با اعلام هدف‌گذاری این تصمیمات برای مقابله با تحریم‌ها و تسهیل تجارت خارجی اظهار کرد: تصمیم مهم این نشست، تسهیل واردات کالا‌های تحریمی و تسریع در انجام پروژه‌های زیربنایی و بزرگ است. در خصوص واردات کالا‌های مرتبط با پروژه‌های راهبردی، تسهیلاتی با نظر سران سه قوه در نظر گرفته و برای اجرا به گمرک ابلاغ شده است.

وی افزود: در خصوص شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی داشته‌اند، مصوب شد که بر مبنای تأیید وزارت صمت و توافقات مالیاتی و تأمین‌اجتماعی، مشروط به تعهد تسویه بدهی، ظرف زمان مشخص قانونی، تسهیلاتی برای ترخیص کالا‌های آنان در نظر گرفته شود.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: در مورد ترخیص کالا‌های اساسی (گروه ۱ و ۲) شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، مشروط به داشتن ثبت سفارش و اخذ سایر مجوزها، امکان ترخیص صددرصدی کالا بدون کد رهگیری فراهم شد. البته فهرست و کد تعرفه‌ی کالا‌های اساسی و کالا‌هایی که اجازه ترخیص درصدی را خواهند داشت، می‌بایست به تأیید وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، برسد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.