صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت اعلامیه جهانی حقوق‌بشر اگر نتواند پژواک دادخواهی هزاران کودک قربانی جنایت و اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی از افغانستان تا غزه باشد، صرفا یک مانیفست سیاسی برای تحکیم و تحمیل نظام سلطه است.

به گزارش شهرآرانیوز، «حسن کاظمی قمی» در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روز تولد ‎اعلامیه جهانی حقوق‌ بشر، روز بازخواست از ‎بزرگترین ناقض حقوق‌بشر در افغانستان و جهان، یعنی ‎آمریکا است. مادامی که جنایات جنگی آمریکا و هم‌پیمانانش علیه مردم غیرنظامی و... مورد پیگرد قرار نگرفته، این اعلامیه همچنان یک سند سیاسی و در خدمت نظام سلطه باقی خواهد ماند.

وی همچنین در توییت دیگری نوشت: اعلامیه جهانی حقوق‌بشر اگر نتواند پژواک دادخواهی و متضمن عدالت برای هزاران کودک قربانی جنایت و اشغالگری آمریکا و اسراییل از افغانستان تا غزه باشد، صرفا یک مانیفست سیاسی برای تحکیم و تحمیل نظام سلطه است. دنیا همچنان با معضل نقض حقوق بشر توسط مدعیان غربی آن در افغانستان، غزه و یمن روبرو است؛ جهان در انتطار و تشنه ی برقراری حقوق حقه بشر و برقراری عدالت و مجازات ناقضین آن است. 

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان تاکید کرد: ما به چیزی فراتر از یک اعلامیه برای دستیابی به عدالت و اعاده راستین حقوق واقعی بشر نیازمندیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
شهروند
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
این دیگه چه مسخره بازیه. که از 14 کشور تعداد 13 رأی مثبت بدن و فقط رأی آمریکا که خلاف بقیه است قبول باشه. اصلا بقیه کشورها خجالت نمی کشند. از شورای امنیت خارج بشید سیاه لشکرهای بی عرضه. بابا احمقی هم حدی دارد.