صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اگر فردی بخواهد خودرو صفرکیلومتر وارد کند، باید صاحب کارت بازرگانی بوده و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی برخی در فضای مجازی مدعی واردات خودرو از سوی دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور شده اند که به گفته کارشناسان، این موضوع عملا امکان پذیر نیست.

مهدی دادفر، دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بعید می‌دانم همچین اتفاقی بیفتد. سال‌های قبل دانشجویان می‌توانستند ماشینی را که در همان کشور استفاده کرده بودند را وارد کشور کنند، اگر ماشین کارکرده شخص بوده که این موضوع اشتباه است، چون واردات خودرو‌های کارکرده به کشور ممنوع است.

دادفر گفت: اگر خودرو صفرکیلومتر وارد کرده‌اند باید صاحب کارت بازرگانی بوده باشند و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشند؛ ضمن این این فرد باید اجازه ثبت سفارش گرفته و در صف تخصیص ارز قرار بگیرند. از بانک مرکزی ارز را بگیرند و به بانک خارج از کشور حواله کرده و ماشین خریداری و وارد کشور کنند و در نهایت تشریفات گمرکی را طی کنند.

دبیر اسبق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلا و ابدا با این روندی که گفتم واردات خودرو ممکن نیست، شخص مدعی واردات به این شکل اشتباه می‌گوید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.