صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بر اساس اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهدکیفیت هوای شهر طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشید وفا، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به ویژه گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

وی افزود: ورزشکاران باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده خودداری کنند، زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن‌رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله پرسنل نیروی انتظامی و پلیس راهور، کارکنان پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر، کارکنان شهرداری‌ها و خدمات شهری و همچنین کودکان و افراد سالخورده باید از وسایل کمک حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد، در خانه بمانند و در صورت لزوم برای خروج از منزل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

منبع: وب‌دا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.