صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نظر رهبر انقلاب درباره وزیر شدن زنان+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۲۶۱۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز خود با جمعی از زنان و دختران فرمودند: ملاک شایسته‌سالاری است یعنی یک جا هست که یک بانوی با سواد مجرّب کارآمد برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از زنان و دختران، گفتند: یک مسئله مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریت‌هاست. اینجا هم مسئله‌ی جنسیت مطرح نیست، در مدیریت‌های گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی حضور زنان هیچ محدودیتی ندارد.

ایشان بیان داشتند: حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشور‌های همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی بیست و پنج درصد زن در محیط اداری مثلاً حضور داشته باشند. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن معنی ندارد، اینجا ملاک شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی با سواد مجرّب کارآمد برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در مورد نمایندگی مجلس هم همین طور است. باید شایستگی را نگاه کرد، هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد. محدودیتی هم وجود ندارد. بحث، بحث شایسته‌سالاری است. البته زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند، اما بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهم اساسی زنانه یعنی خانه‌داری و فرزندآوری محروم نشود.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.