صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور در مجموع به پرداخت جریمه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان و بازگرداندن اضافه دریافتی از مشتریان محکوم شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی اسفنانی از صدور رای محکوم شدن دو شرکت خودروسازی مونتاژی خبرداد و گفت: دوشرکت خودروسازی مونتاژی درمجموع به پرداخت جریمه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان و بازگرداندن اضافه دریافتی ازمشتریان محکوم شده اند.

وی در ادامه گفت: این میزان محکومیت مربوط به بیش از ۲۰۰۰ پرونده شکایت از این دو خودروسازی بوده است که رای تعداد زیادی از این پرونده‌ها قطعی شده است و برخی پرونده‌ها با اعتراض محکومان به تجدید نظر فرستاده شده اند.

محمدعلی اسفنانی گفت: جریمه‌ای که برای شرکت مدیران خودرو درنظر گرفته شده است ۲۱۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی است که باید به صندوق دولت پرداخت شود و ۲۲۰ میلیار تومان هم باید به مشتریان از باب اضافه دریافتی بازگردانده شود.

وی در ادامه گفت: جریمه‌ای هم که برای شرکت کرمان موتور، درنظر گرفته شده است ۱۷۶ میلیارد تومان جریمه نقدی است و ۲ میلیارد تومان هم از خریدارانی که اضافه دریافتی از آن‌ها داشته اند.

یکی از خریداران خودرو گفت: خودرو تیبا تیپ ۷ پرو از شرکت مدیران خودرو مبلغی که به من اعلام کرده اند یک میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان اضافه‌تر دریافت شده است.

یکی دیگر از خریداران خودرو گفت: خودرو کی ۷ از شرکت کرمان خودرو به مبلغ یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون خریداری نموده ام که قیمت شورای رقابت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بوده است.

حسین فرهید زاده رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: هر قراردادی بسته شده باشد و فروشی اتفاق افتاده باشد که مغایر با قیمت شورای رقابت باشد آن گران فروشی است و برای آن پرونده تشکیل می‌شود و بعد از مراحل اداری برای سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

محکومیت دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور صادرشده است وهردو شرکت ملزم به پرداخت جریمه نقدی و باز گرداندن مبالغ دریافتی اضافی به مشتریان هستند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
ایتها همش شعاره مردم رادربلا تکلیفی می زارند فقط جیب مسئولان پرپول باشه