صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ثبت اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا در سامانه سینا

  • کد خبر: ۲۰۳۵۰
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
مراجعه بیماران مشکوک به ویروس کرونا و سندرم حاد تنفسی به درمانگاه ها، مطب‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت در سامانه سینا ثبت می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، فرخانی مدیر سامانه پرونده الکترونیک سلامت سینا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه بیماران مشکوک به ویروس کرونا و سندرم حاد تنفسی به درمانگاه ها، مطب‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت در سامانه سینا ثبت می‌شود تا پیگیری‌های بعدی از این طریق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات هر مراجعه کننده‌ای که با علایم تنفسی، تب یا گلودرد به درمانگاه‌ها، مطب‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند در سامانه سینا ثبت می‌شود، ادامه داد: مراجعه کنندگان از نظر علائم عفونت حاد تنفسی و ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات در فرم‌های مربوطه در سامانه ثبت می‌شود.

مدیر سامانه پرونده الکترونیک سلامت سینا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ارزیابی اولیه، پزشکان پس از شرح حال، معاینه و بررسی‌های اولیه در خصوص سابقه بیماری، سابقه مسافرت به شهر‌های دیگر، بیماری‌های زمینه‌ای و علایم اپیدمیولوژیک از بیمار پرسشگری نموده و اقدامات لازم را برای بیمار انجام می‌دهند و در صورت وجود علائم مثبت، برابر با دستورالعمل، بیماران مشکوک به کلینیک‌های تخصصی ارجاع می‌گردند که شامل ۱۵ درمانگاه خصوصی، دولتی و اورژانس در بیمارستان‌های سطح شهر می‌باشد.

فرخانی افزود: از بیماران مشکوک شماره همراه دریافت می‌شود و در تمام مراحل مراقبین سلامت و بهورزان اقدام به پیگیری بیماران می‌نمایند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مراجعین به دلیل استرس حاکم بر فضای جامعه در خصوص ابتلا به بیماری کرونا با علایم اندک سرماخوردگی مراجعه می‌کنند این در حالی است که با استراحت در منزل و مصرف مایعات حال عمومی آن‌ها رو به بهبودی می‌رود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.