صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جلسه تعیین دستمزد کارگران به هفته آینده موکول شد

  • کد خبر: ۲۰۳۶۰
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ به هفته آینده موکول شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ که طبق دعوتنامه قبلی قرار بود روز سه شنبه ۲۰ اسفند برگزار شود، طبق گفته مسئولان وزارت کار، به هفته آینده موکول شد.

 

بر خلاف سال‌های قبل که چندین جلسه برای تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار برگزار می‌شد، قرار است امسال به خاطر کرونا و خطر بیماری، در یک جلسه حضوری تکلیف حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ روشن شود.


بیشتر بخوانید: حقوق اسفند کارگران چه زمانی واریز می‌شود؟

حدود ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در کشور وجود دارند که حدود ۸۰ درصد آن‌ها حول و حوش حداقل حقوق مزد دریافت می‌کنند. حد اقل مزد اعمال شده در سال جاری یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است که با توجه به شرایط رکود حاکم بر بنگاه‌ها و تورم موجود جامعه باید حد اقل مزد کارگران با این دو مولفه اصلی در شورای عای کار که مرکب از سه نماینده کارگران، سه نماینده کارفرمایان و ۵ نماینده دولت به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.

 

به گفته فرامرز توفیقی نماینده کارگران در جلسه تخصصی کمیته مزد، میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار کارگری با ظرفیت ۳.۳ نفر در کشور رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای خانوار کارگری در سال ۹۹ تصمیم‌گیری شد که این رقم برای تعیین حداقل مزد سال آینده به شورای عالی کار که مبنای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار است پیشنهاد می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.