صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دو راهی در بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۳ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۳۹۱۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
در آخرین روز کاری هفته در حالی شاخص اصلی بازار منفی شد که شاخص هم وزن به رنگ سبز درآمد و این موضوع تشکیک سهامداران را بیشتر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز و در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات بیش از ۳ هزار واحد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست داد و در سطح ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن که نمایانگر وزن برابر سهام در بازار است توانست ۷۹۹ واحد رشد کند. شاخص فرابورس که نسبت به روز‌های گذشته افت کمتری را شاهد بود، اما با این حال باز هم ۲۵ واحد منفی را ثبت کرد.

اخابر، فملی، شپنا، کچاد، شبندر، کگل و فارس نماد‌های بورسی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت معاملات امروز به حدود ۴ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها همچون روز‌های گذشته دست برتر را در بازار داشتند و ۱۵۲ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خریدند.

بازار سرمایه از ابتدای زمستان شاهد خروج پول حقیقی بوده و رکود در بازار را شدت بخشیده است. برخی از کارشناسان معتقدند بازار با رکود شدیدی مواجه است و نمی‌توان به بهبود اوضاع در کوتاه مدت امیدوار بود. آن‌ها معتقدند بازار براساس تحلیل‌های تکنیکال پیش نمی‌رود بلکه این اخبار اقتصادی و سیاسی ست که وزن بیشتری در بازار پیدا کرده است.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان نیز معتقدند به دوران رکود بورس نزدیک می‌شویم و به مرور بازار با ورود پول حقیقی روبه رو خواهد شد.

اکنون ۷ ماه است که ارزش معاملات خرد بازار سهام به کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. هر چند فروشندگان قوی در بازار وجود ندارد، خریدارن نیز دست نگه داشته تا شرایط برای ورود یا خروج از بازار به ثبات بهتری برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.