صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه که پس از ۵ روز کاری، روز گذشته کمی سبزپوش شد، در جریان معاملات امروز (۱۸ دی ۱۴۰۲) بار دیگر به رنگ قرمز درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر چند افت شاخص کل بورس امروز ناچیز بود، اما با این حال نزدیک به ۸۰۰ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و در جایگاه ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هموزن نیز همسو با شاخص کل افت کرد و ۴۱۹ واحد منفی را به ثبت رساند. شاخص فرابورس، اما ۴ واحد مثبت شد.

نماد‌های گروه پتروشیمی شامل شبندر، شپدیس، شپنا و شتران امروز توانستند خوش بدرخشند و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بگذارند.

اما در مقابل نماد‌های خودرو، کگل و اخابر تاثیرگذاری منفی بیشتری نسبت به سایر نماد‌های بورسی بر شاخص اصلی بازار داشتند.

در پایان وقت معاملات امروز، ۶۸ درصد نماد‌ها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

ارزش معاملات بازار نیز امروز به حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها خریدار ۳۳ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها شدند.

هر ساله با شروع فصل بررسی بودجه در صحن مجلس، بازار سرمایه نیز با بررسی جوانب و بخش‌های اثرگذار آن بر خود، روند مثبت یا منفی را در پیش می‌گرفت، اما امسال چنین اتفاقی را شاهد نبودیم و بازار در روندی خنثی قرار داشت.

با این حال وزارت اقتصاد مدعی است بودجه سال آینده به نحوی بسته شده که هیچ سیگنال منفی به بازار سرمایه مخابره نکرده است و بلکه بر خلاف آنکه بازار در سال‌های گذشته در زمان انتشار اخبار بودجه واکنش منفی از خود نشان می‌داد، امسال روند متعادلی را دنبال کرد.

اما به نظر می‌رسد وجود روند متعادل در بازار نه فقط از جانب اخبار بودجه‌ای بلکه وزن بیشتر آن به رکود بازار‌های مالی در چند ماه اخیر در کشور بستگی دارد. رکودی که دامن بورس را نیز گرفت. به گونه‌ای که سهام‌داران عمده و خرد را نه در کفه فروشندگان قرار داد و نه در کفه خریداران.

با این حال به نظر می‌رسد با تکانه‌های ضعیف در بازار‌هایی همچون دلار، خودرو و مسکن، به مرور شاهد به جنب و جوش درآمدن بازار سرمایه در روز‌های آینده باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.