صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین وظیفه تیم‌های تخصصی بازرسی تخلفات مشاوران املاک، عودت وجه بابت حق‌الزحمه مازاد مشاوران املاک به شاکیان است.

محسن صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این‌باره تصریح کرد: در بحث ورود به تخلفات مشاوران املاک، تیم‌های تخصصی بازرسی داریم که در اسرع وقت به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود و مهم‌ترین وظیفه این تیم‌ها عودت وجه بابت حق‌الزحمه مازاد مشاوران املاک به شاکیان است، ضمناً با متخلفان نیز برخورد قاطع می‌شود.

مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: بر این اساس حق الزحمه انجام معامله در مبایعه‌نامه‌ها تا سقف ۵ میلیارد تومان، ۱۵صدم درصد از طرفین معامله و بیش از ۵ میلیارد تومان ۲دهم درصد از هر طرف معامله است.

وی افزود: سقف حق‌الزحمه دریافتی هم ۲۰ میلیون تومان از هر طرف در معامله تعیین شده است اما حق‌الزحمه در معاملات اجاره‌نامه ۸ روز از موجر و ۵ روز از مستاجر و حداکثر سقف دریافتی بنگاه املاک یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان از هر طرف معامله تعییین شده است.

به گفته این مسئول، از ابتدای دی‌ماه مدیریت بازرسی نظارت اتاق اصناف بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی از مشاوران املاک انجام داده که بیش از ۲۵ پرونده تخلف تنظیم و در این مدت ۱۴ واحد صنفی هم در گشت‌های مشترک پلمب شده است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.