صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایشی که ویتنام مقابل ژاپن به اجراء گذاشت نشان داد که سامورایی‌ها هرگز شکست ناپذیر نیستند. ویتنام درنهایت ۴-۲ به ژاپن باخت، اما جسارت خود را به رخ فوتبال آسیا کشید.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، ازماه‌ها قبل وقتی سوال می‌شد که کدام تیم شانس اول قهرمانی درجام ملت‌های آسیا است، همه کارشناسان متفق القول روی یک نام انگشت می‌گذاشتند:ژاپن!
ژاپن، اما مقابل یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های قاره کهن که درمیان مدعیان هرگز جایی ندارد، غافلگیر شد و با سختی و دشواری بسیار موفق شد ویتنام را شکست دهد تا در همین قدم اول این پیام را به دیگر مدعیان بدهد که چندان هم تیمی شکست ناپذیر نیست و می‌شود از لایه‌های دفاعی نه چندان محکمش گذشت.

این پیام را بیش از همه باید فوتبال ایران که درآغاز مسیر پرپیچ و خم قهرمانی قاره کهن قرار گرفته، جدی بگیرد و برد سخت ژاپن برایش یک درس باشد که هیچ تیمی را نباید ازپیش برنده دانست.


شاید بسیاری از بازیکنان تیم ملی نیز برقدرت ژاپن پیش از شروع جام ملت‌ها صحه می‌گذاشتند ودرصحبت‌های خصوصی خود مهر تایید می‌زدند به قدرت فوق العاده این تیم، اما حالا پرده‌ها را ویتنام کنار زده و روشن شده که ژاپن هرگز تیمی دست نیافتنی و عجیب و غریب نیست و با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان از سد این تیم گذشت.

ژاپن عصر دیروز ویتنام را برد وتوانست برتری تاکتیکی خود را درنهایت به این تیم دیکته کند، اما تیمی که تحسین شد ویتنامی بود که جسورانه و بی آنکه تحت تاثیر نام حریف قرار بگیرد، درمیدان رقابت با ژاپن حاضر شد و دو گل مهم تاریخ فوتبال خود را وارد دروازه سامورایی‌ها کرد.

تردیدی نیست اگر مربیان و بازیکنان تیم ملی ایران از آنچه ویتنام در بازی با ژاپن خلق کرد، الگو بگیرند، مقابل تمام مدعیان با انگیزه ظاهر خواهند شد و رویکرد محافظه کارانه خود در این تورنمنت را تغییر خواهند داد.

پس این گوی و این میدان.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.