صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی (٢۶ دی ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۲۰۶۵۸۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: از امروز تا روز‌های پایانی هفته جاری پدیده غالب جوی در سطح استان با شدت و ضعف وزش شدید باد است.

زهرا مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز تا روز‌های پایانی هفته جاری پدیده غالب جوی در سطح استان با شدت و ضعف وزش شدید باد است که در برخی نواحی سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد. این مهم در روز چهارشنبه به نوار شمالی استان اختصاص دارد.

وی افزود: ضمن اینکه در برخی نواحی استان به ویژه نواحی جنوبی بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

از نظر دمایی امروز و فردا دمای روزانه افزایش می‌یابد، اما روز جمعه کاهش محسوس دمای روزانه رخ خواهد داد.

به گفته وی برای امروز مشهد پدیده خاصی نداریم و تنها افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت و صبح فردا شاهد مه رقیق صبحگاهی خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١١ و ١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٣ درجه و در سردترین ساعات به منفی ١ درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، درگز با منفی ٢ درجه و بردسکن با ١٩ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان با ۵٠ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش باران از کلات نادری به میزان ٧ دهم میلیمتر گزارش شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.