صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تالار شیشه‌ای امروز نیز با افت قیمت بیشتر سهم‌ها مواجه شد و کلیت بازار به رنگ قرمز درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بورس طی معاملات امروز با افت ۸ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار واحد نزول کرد.

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۴۸۰۱ واحد و ۱۷۶ واحد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست دادند.

نماد‌های فولاد، فملی، خودرو، وغدیر و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های وامید و جم بیشترین تاثیر مثبت را با معاملات خود بر شاخص کل گذاشتند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۵ هزار میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها نیز ۳۷۰ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خریدند.

در معاملات امروز ۷۵ درصد نماد‌ها منفی بودند. امروز تنها ۱۹۷ نماد در محدوده مثبت معامله شد.

در بازار ارز، دلار از سطح ۵۳ هزار تومان عقب نشینی کرد و اثر خود را بر سهامداران بورسی گذاشت.

نیما میرزایی، یکی از کارشناسان بازار سرمایه در وصف بازار چند روز گذشته گفت: یکی از بهترین روش‌های تخمین روند کلی بازار بررسی شدت واکنش بازار‌های مالی به اخبار گوناگون است. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک از اواخر هفته گذشته و شدت گرفتن موج ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک اتمسفر پیش‌بینی کارشناسان را به این سمت سوق می‌داد که بازار هفته جاری چندان وصف‌شدنی نباشد. با این وجود آغاز سبزپوشی بازار در هفته جاری و حرکت نماگر اصلی به سوی سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی نشان از کاهش اهمیت چنین اخباری بر روند کلی بازار است. بازار‌های مالی در شرایط کنونی در انتهای جاده رکودی خود قرار گرفتند و نشانه‌هایی از این دست به وضوح می‌توان در بازار‌های مالی دید.

در چنین شرایطی با توجه به اینکه بانک مرکزی برای کنترل بازار‌ها نسبت به ضرب سکه‌های جدید می‌تواند بازار‌های مالی را تحت تاثیر قرار دهد؛ به طوری‌که اقداماتی از این دست را می‌توان به مُسکن‌های کوتاه‌مدتی تشبیه کرد. از طرفی اصلاح روز گذشته بازار به نظر می‌رسد تداوم آن چندانی نداشته باشد و روز‌های خوشایندتری در انتظار بازار خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.