صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیست‌وچهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهد در حالی امشب در نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار کرد که ۱۳۰ برند ایرانی در حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری در نمایشگاه حضور دارند و ۵۵ برند آن خراسانی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، تمام غرفه‌ها و سالن‌های نمایشگاه تکمیل شده و خبری از محصولات خارجی نیست. تمامی غرفه‌ها با تولیدات تولیدکنندگان داخلی کشور برپا شده است. 

با توجه به رکود شدید بازار لوازم خانگی و کاهش قدرت خرید مردم اما همچنان تولیدکنندگان به رونق فروش و استقبال مردم امیدوار هستند و نمایشگاه را فرصتی برای فروش بیشتر محصولات خود می‌دانند. 

کالاهای تولید داخل در زمینه لوازم خانگی درجه یک است

یکی از غرفه‌داران که ۱۵ سال است در نمایشگاه شرکت می‌کند، اظهار می‌کند: هر سال تولید داخل در حوزه لوازم خانگی بهتر می‌شود. علیرغم اینکه در زمینه خودرو خودکفا نیستیم و کالای خوبی را تولید نمی‌کنیم اما در زمینه لوازم خانگی کالاهای تولید داخل درجه یک است و نیازی به واردات نداریم.

وی بیان می‌کند: در نمایشگاه از تولید داخل حمایت می‌شود. مردم کالاها را مشاهده می‌کنند و با کیفیت کالای ایرانی آشنا می‌شوند، در واقع نمایشگاه واسطه‌ای است که تولیدکنندگان با کاسبان مناطق مختلف کشور آشنا شوند تا بتوانیم تبادل مالی داشته باشیم.

این غرفه‌دار عنوان می‌کند: متاسفانه ما هر سال در زمینه فروش لوازم خانگی افت داریم. مردم به دلیل تورم بالا و قدرت پایین خرید بیشتر به دنبال تعمیر لوازم خانگی هستند. زوج‌های جوان نیز فروش اقساطی بلندمدت می‌خواهند که بانک‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند، بنابراین ما برای فروش نقدی تحت فشار هستیم؛ زیرا کاسب نیاز به فروش نقدی دارد اما مردم نقدینگی ندارند. 

برندهای خوب و افراد ماهری در نمایشگاه حضور دارند

یکی دیگر از غرفه‌داران که اولین بار است در نمایشگاه مشهد حضور دارد، تصریح می‌کند: حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخل کشور تاثیر به سزایی دارد. بازدید مردم موجب شناخت بیشتر محصولات می‌شود، بنابراین می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش کالا داشته باشد. اگر مسئولان از نمایشگاه بازدید داشته باشند و با تولیدکنندگان صحبت کنند، بر روند تولید کالای ملی تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در ثبات قرار دارد. در روز اول نمایشگاه مراجعه‌کننده زیاد‌ بوده که امیدواریم تا روز آخر اینگونه باشد و مردم استقبال کنند. برندهای خوبی در نمایشگاه شرکت کردند و افراد ماهری حضور دارند. 

نمایشگاه در همه دوران‌ها رونق دارد

غرفه‌دار دیگری که از سال ۷۷ در نمایشگاه لوازم خانگی حضور دارد، می‌گوید: نمایشگاه موجب آشنایی با تولیدات، فروشندگان و تولیدکنندگان جدید می‌شود. نمایشگاه مجمعی است که امتحان خود را پس داده و در دوران کرونا و حتی زمان‌هایی مانند امروز که بازار کساد است، نمایشگاه رونق دارد.

وی می‌افزاید: در این سال‌ها بازار مقداری دچار رکود شده؛ زیرا قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و توان خرید مردم پایبن آمده، در واقع نیاز بازار را راه می‌اندازد.

با توجه به سیاست‌های انقباضی دولت، بازار در رکود است

یکی دیگر از غرفه‌داران عنوان می‌کند: ما سال‌هاست در نمایشگاه شرکت می‌کنیم. نمایشگاه مشهد بازدیدکننده عمومی زیادی دارد و امسال هم می‌تواند در معرفی محصولات، ارتباط با مصرف‌کنندگان پیدا کردن بنکداران و معرفی محصولات مفید باشد.

وی ادامه می‌دهد: امسال با توجه به سیاست‌های انقباضی دولت، بازار در رکود است. امیدوارم نمایشگاه تاثیر مثبتی در فروش داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خجالت آوره اجناس ایرانی بی کیفیت مثل اسنوا ولی قیمت سرسام آورهمچون ال جی این افتخار ورقابت نیست این اجحاف به ما مردم هست!ایران شده انحصاری!!زور زور زوردرفروش لوازم گران بصورت اقساطی!!!.
ناشناس
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خجالت آوره اجناس ایرانی بی کیفیت مثل اسنوا ولی قیمت سرسام آورهمچون ال جی این افتخار ورقابت نیست این اجحاف به ما مردم هست!ایران شده انحصاری!!زور زور زوردرفروش لوازم گران بصورت اقساطی!!!.
ناشناس
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خجالت آوره اجناس ایرانی بی کیفیت مثل اسنوا ولی قیمت سرسام آورهمچون ال جی این افتخار ورقابت نیست این اجحاف به ما مردم هست!ایران شده انحصاری!!زور زور زوردرفروش لوازم گران بصورت اقساطی!!!.