صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده انتظامی مشهد از کشف ۱۸ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ احمد نگهبان در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل ۲ طبقه، بلافاصله بررسی موضوع جهت دستگیری متهم در دستور کار ماموران کلانتری سناباد قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری سناباد با کنترل نامحسوس و اطمینان از صحت و سقم موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از محل ۱۸ دستگاه ماینر غیر مجاز قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان اداره گمرک ۹ میلیارد میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس با هرگونه اخلال در روند اقتصادی طبق قانون برخورد جدی می‌کند و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیر مجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبرد زن و مردجوان به ۲۲ سوئیت و خودرو در مشهد

سرهنگ نگهبان اظهارداشت: همچنین در پی چند فقره گزارش سرقت از سوئیت‌های اجاره‌ای در محدوده غرب شهر مشهد توسط زن و مردی جوان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات یکی از مالباخته‌ها مشخص شد که این افراد در سایت‌های واسطه گر اینترنتی آگاهی اجاره روزانه سوئیت داده بودند و در همین رابطه زوجی جوان سوئیت را به مدت ۳ شب اجاره کرده و هنگام مراجعه برای تحویل سوئیت متوجه می‌شود تمامی لوازم باارزش داخل سوئیت اعم از تلویزیون، کولر، لوازم برقی داخل آشپزخانه به ارزش ۴ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق اظهارات مالباختگان و آثار بجامانده از سارقان در محل‌های مورد دستبرد تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آن‌ها آغاز کردند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی و یک سری کار گسترده اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در محدوده بولوار شاهنامه ردزنی کردند.

فرمانده انتظامی کلان شهر مشهد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌های لازم قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی لوازم مسروقه کشف کردند.

سرهنگ نگهبان خاطر نشان کرد: متهمان ۲۵ و ۲۷ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی در مواجهه با تعدادی از مالباختگان ۸ فقره سرقت لوازم از داخل سوئیت‌های اجاره‌ای، ۱۴ فقره سرقت قطعات خودرو و ۸ کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی طی ۳ ماهه گذشته در سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

وی گفت: سارقان با دنبال کردن آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های واسطه گر پس از شناسایی سوئیت‌های مبله و مجهز به تمام امکانات با فرد مالباخته تماس گرفته و سوئیت را برای ۲ تا ۳ شب اجاره می‌کردند.

سرهنگ نگهبان افزود: سارقان در هر سرقت بین ۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان لوازم باارزش سوئیت‌ها را سرقت کرده اند که در این رابطه تاکنون ۶ مالباخته از این افراد اعلام شکایت کرده اند.

وی عنوان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.