به گزارش شهرآرانیوز علی موسوی مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس در مورد زمان عرضه لاماری ایما هیبرید گفت: این خودرو نیمه دوم بهمن ماه از طریق سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد شد.
وی در مورد قیمت لاماری ایما هیبرید نیز اظهار داشت: محاسبات قیمتی انجام شده، ولی مسئولیت اعلام رسمی قیمت به عهده سازمان حمایت است و باید منتظر اعلام این سازمان باشیم. البته قیمت لاماری ایما هیبری طی یکی دو هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
موسوی همچنین از برنامه ریزی برای رونمایی یک خودروی SUV در کلاس B تا پایان سال خبر داد و گفت: قرارداد این خودرو منعقد شده و در عین حال برای عرضه یک خودروی سدان نیز قرارداد منعقد شده است.
به گفته وی، رونمایی خودروی سدان نیز میتواند یک ماه پس از رونمایی خودروی دوم آرین موتور صورت گیرد.
مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس همچنین از برنامه ریزی برای واردات مدلهای باکیفیت و دارای آپشن میتسوبیشی در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت:تا امروز ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه لاماری عرضه کرده ایم، این رقم تا پایان سال از مرز ۱۵ هزار دستگاه عبور خواهد کرد. تولید لاماری ایما نیز از مرز ۱۱ هزار دستگاه عبور کرده و ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه از این محصول به مشتریان تحویل داده شده است.
مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد مشتریان، خودروی خود را در بازه زمانی کوتاهتر از زمان تعهد در قرارداد تحویل گرفته اند، افزود: متوسط زمان تحویل ۶۸ روز عادی بوده که ۴۰ روز زودتر از موعد قرارداد است.
لاماری HEV آرین پارس موتور که به تازگی به صورت رسمی معرفی شده است، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که در کنار یک پیشرانه برقی، قوای محرکه این خودرو را تشکیل میدهند. دو پیشرانه به صورت ترکیبی توان تولید نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارند و قدرت از طریق جعبه دنده DHT یا همان e-CVT (مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخهای جلو منتقل میشود و با بکارگیری سیستم هیبرید در این خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ۴.۷ تا ۵.۳ لیتر کاهش یافته است.
در لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور امکاناتی نظیر سردکن صندلی راننده، ماساژور و حافظه صندلی راننده، گرم کن صندلیهای جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، در صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، صندلیهای برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نور پردازی روی داشبورد، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو مجهز است.
آرین پارس موتور پیشتر خبر عرضه نسخه فول لاماری ایما موسوم به لاماری ایما ایکس و همچنین نسخه هیبریدی لاماری ایما موسوم به لاماری ایما HEV (لاماری ایما هیبرید) را داده بود. محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین پارس موتور پیشتر اعلام کرده بود نسخه هیبریدی لاماری ایما قرار است به دلیل پیچیدگی فنی خودروهای الکتریکی سازی شده، به صورت CBU و وارداتی به بازار عرضه شود. البته ممکن است که این تصمیم در آینده تغییر کند و آرین پارس موتور تصمیم به مونتاژ لاماری ایما هیبریدی بگیرد.
تفاوت ظاهری اصلی این خودرو به دیزاین جلوپنجره مربوط میشود که ابعاد آن بزرگتر شده و خطوط داخل آن نیز تغییر کرده اند. طراحی قسمت پایینی سپر نیز تغییر کرده و حالتی تیز به خود گرفته است. سپر عقب لاماری ایما هیبرید نیز به منظور هماهنگی با تغییرات صورت گرفته در بخش جلو تغییراتی داشته و حالتی اسپرتتر و خشنتر دارد. یک دیفیوزر بزرگ همرنگ با بدنه در زیر سپر عقب نصب شده که درون آن خروجیهای اگزوز دوتایی نیز جانمایی شده اند. بدین ترتیب اگرچه لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه معمولی آلایندگی کمتری دارد، اما چهره اسپرت آن همچنان حفظ شده است.
لاماری ایما HEV دارای سیستم هیبرید خودشارژ بوده و موتور برقی آن با نیروی موتور بنزینی شارژ میشود. بدین ترتیب نیازی به اتصال به برق شهری برای شارژ ندارد. این خودرو دارای یک موتور بنزینی با کد ۴E۱۵T بوده که یک انجین ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت است. این موتور به تنهایی قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور برقی با کد TZ۲۲۰XYL هم نصب شده روی هم رفته توان این سیستم هیبریدی ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی نیز توسط گیربکس HEV مولتی مد به چرخهای جلو منتقل میشود.
طبق گفته شرکت دانگ فنگ، این خودرو دارای یک باتری ۲ کیلووات ساعتی برای تامین نیروی موتور برقی است. به گفته منابع چینی، لاماری ایما هیبرید در سیکل شهری در ۶۰ درصد اوقات در حالت برقی تردد میکند و در ۴۰ درصد اوقات به نیروی موتور بنزینی متکی است. البته این مورد تا حد زیادی به نوع رانندگی هم بستگی دارد. در حالتی که مخزن بنزین این خودرو پر باشد و باتری ۲ کیلووات ساعتی آن نیز فول شارژ باشد، لاماری ایما HEV قادر است مسافتی معادل ۱۱۶۰ کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که این خودرو دارای سیستم بازیابی نیروی ترمز هم بوده و با هربار ترمزگیری، بخشی از گشتاور منفی ایجاد شده در باتری موتور برقی ذخیره میشود تا موتور بنزینی کمتر برای شارژ کردن باتری این خودرو تلاش کند.
هرچند به دلیل اضافه شدن موتور برقی و پک باتری، وزن لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه بنزینی معمولی بیشتر است، اما به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، عملکرد بهتری را در شتابگیری اولیه برای این خودرو متصور هستیم. در تست و بررسی لاماری ایما، شتاب صفر تا ۱۰۰ نسخه بنزینی را با دو سرنشین در حدود ۱۰.۵ ثانیه اندازه گیری کردیم. انتظار داریم که لاماری ایما HEV شتاب صفر تا ۱۰۰ را طی ۸.۲ ثانیه ثبت کند. این خودرو جدا از عملکرد بهتر، مصرف سوخت کمتری هم نسبت به نسخه بنزینی دارد و آلایندگی آن نیز کمتر خواهد بود. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۳ لیتر بنزین مصرف میکند که این رقم برای کراس اووری با این ابعاد کاملا مناسب است.
منبع: تسنیم