صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: باید مانند تمام کشورهای دنیا به این سمت گام برداریم که مالیات از ثروتمندان و پرمصرف‌ها اخذ شود.

به گزارش شهرآرانیوز سید محمد هادی سبحانیان در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهاد حذف بند مربوط به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: ما برای مخارج کشور باید منابع پایدار ایجاد کنیم. افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده فشاری بر مردم عادی وارد نمی‌کند بلکه مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌های جامعه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه جای دنیا به این سمت حرکت می‌کنند تا کسانی که پرمصرف بوده و ثروتمند هستند مالیات بیشتری پرداخت کنند. بسیاری از کالا‌ها و خدماتی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند معارف از مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده، دام زنده و خوراک آن، شیر، ماست، پنیر، انواع گوشت، برنج، سویا، انواع روغن و شیرخشک و انواع کتاب و چاپ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند همچنین کلیه خدمات درمانی و تشخیصی نیز از این مالیات معاف هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور باید تصمیم بگیرد تا مالیات‌ستانی از ثروتمندان صورت بگیرد؛ بدین ترتیب سفره مردم بازتر می‌شود و مالیات‌ها مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌ها خواهد شد. مالیات ابزار درآمدزایی نیست بلکه ابزاری برای تولید ثروت به شمار می‌رود.

در نهایت نمایندگان با حذف این بند از لایحه بودجه مخالفت کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.