صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابلاغ دستورالعمل جدید واکسیناسیون کودکان کمتر از ۵ سال در حوزه درمانی تحت نظارت این دانشگاه خبر داد.

دکتر زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به ابلاغ تزریق دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویروس» از سوی وزارت بهداشت گفت: وزارتخانه دستورالعمل این دو واکسن را ابلاغ و به دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال کرده، اما هنوز واکسن‌ها وارد ایران نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر منتظر تامین واکسن و ارائه سهمیه لازم برای حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم و فعلا قرار است این دو واکسن در برد‌های اطلاع‌رسانی واکسیناسیون کودکان درج شود.

نهبندانی به رده سنی تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: این واکسن برای کودکان ۲، ۴ و ۶ ماهه تزریق خواهد شد که از مجموع جمعیت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تقریبا ۱.۲درصد آن که کودکان کمتر از ۵ سال هستند، مشمول دریافت آن خواهند شد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تقریبا ۹۵ درصد از کودکان کمتر از ۵ سال مستعد ابتلا به اسهال روتاویروس هستند و این واکسیناسیون براساس پیشگیری از این بیماری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.