صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اقدام ویژه اردوغان برای گسترش روابط با تهران

  • کد خبر: ۲۰۸۲۹۸
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور اهتمام جدی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید جلال‌زاده با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم کارنامه موفقی را در دو سال گذشته به ثبت رسانده و گسترش روابط با همسایگان و ارتباط با سایر کشور‌ها نشان دهنده درک صحیح آیت‌الله رئیسی از تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وی افزود: ارتقاء سطح روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه به میزان ۳۰ میلیارد دلار مورد تاکید رؤسای جمهور دو کشور است و قطعاً محقق خواهد شد و یکی از موضوعات مهم در سفر رئیس جمهور به ترکیه همین مسئله بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اردوغان قبل از سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس کمیسیون روابط اقتصادی با ایران را تغییر داده و شخص قویتری را به این سمت گماشته است که این مسئله نشان دهنده اهتمام جدی رئیس جمهور ترکیه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران است.

جلال‌زاده عنوان کرد: ایران و ترکیه دو کشور کنشگر و مهم در سطح منطقه هستند لذا گسترش روابط ایران و ترکیه در معادلات منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید ایران و ترکیه پرهیز از ادامه جنگ در غزه و حمایت از برقراری صلح در این منطقه و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است که همواره مورد تاکید دو طرف بوده و هست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعات دیگر مورد تاکید ایران و ترکیه این است که منطقه قفقاز باید به عنوان منطقه صلح شناخته شود و به مرز‌های رسمی کشور‌ها در این منطقه احترام گذاشته شده و کنوانسیون‌های بین‌المللی در ارتباط با منطقه قفقاز رعایت شود.

جلال‌زاده افزود: استان آذربایجان غربی که هم مرز با ترکیه است در گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه نقش مهمی دارد و می‌تواند در این زمینه نقش بی‌بدیلی را ایفا کند.

وی یادآور شد: ما در مجلس شورای اسلامی موانع موجود بر سر راه دولت سیزدهم برای گسترش روابط با کشور‌های مختلف را با وضع قوانین مورد نیاز رفع خواهیم کرد مجلس شورای اسلامی در این مسیر همواره یار و همراه دولت سیزدهم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.