صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تعطیلی بیش از ۷۴ هتل در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۹۰۷
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۷۴ واحد اقامتی مشهد تاکنون اعلام تعطیلی کرده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، مرکز خراسان رضوی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی اعلام تعطیلی ۷۴ هتل در مشهد گفت: تعداد زیادی از هتل‌های مشهد در آستانه تعطیلی قرار دارند و ادامه فعالیت آن‌ها با توجه به کاهش مسافر توجیه اقتصادی ندارد.

یوسف بیدخوری در خصوص فعالیت و ضریب اشغال واحد‌های اقامتی مشهد در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: همچنین در مشهد تردد مسافر و زائر به حداقل رسیده و تعدادی هم که تعیین تکلیف نشدند، در روز‌های آینده تعیین تکلیف می‌شوند که به مشهد نیایند.

وی درباره ابلاغ دستورالعملی مبنی بر تعطیلی واحد‌های اقامتی گفت: واحد‌های اقامتی غیررسمی را کاملا تعطیل کردیم، مهمان‌سرا‌ها و زائرسرای دستگاه‌های دولتی همگی تعطیل می‌شوند، حسینیه‌ها و تکایا نباید پذیرش داشته باشند، به مدارس هم اعلام شده پذیرش نداشته باشند و از فعالیت واحد‌های غیرمجاز و هر واحدی که به هر شکلی بخواهد پذیرش داشته باشد، جلوگیری می‌شود.

بیدخوری تصریح کرد: به واحد‌های اقامتی اعلام شده که به هیچ شکل حق تبلیغات ندارند و امیدواریم امسال بتوانیم شهر مشهد را به‌صورت کاملا کنترل شده مدیریت کنیم.

وی افزود: واحد‌های اقامتی رسمی ما هم تا ایام نوروز پذیرش مسافر نخواهند داشت و تا شب عید ما این مساله را تبلیغ خواهیم کرد که نباید پذیرای مسافران در ایام نوروز بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی افزود: برخی واحد‌های اقامتی به شکل داوطلبانه به عنوان پشتیبانی برای بیمارانی که در دوران نقاهت هستند، اعلام آمادگی کرده اند که تعداد ۱۵۰۰ تخت را شامل می‌شود.

بیدخوری بیان کرد: بعضی واحد‌های اقامتی هم که در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند و مجوز ندارند، به محض اطلاع بلافاصله به سراغشان می‌رویم و جلوی فعالیت آن‌ها گرفته می‌شود.
 
منبع: صداوسیما
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.