صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امشب همچنان یخ زدگی جاده ها، معابر و تشکیل مه را خواهیم داشت و برخی از راه‌ها هنوز بسته است.

زهرا مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان هوای سرد تا فردا دوشنبه در سطح استان ادامه دارد، اما از ظهر دوشنبه روند افزایش دما آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد و از سردی هوا کاسته خواهد شد.

وی افزود: همچنین بارش‌های پراکنده را تا ظهر امروز به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان داریم که حجم زیادی ندارد و از سرعت وزش باد در سطح استان کاسته خواهد شد. روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه جو پایداری در سطح استان حاکم خواهد بود.

شایان ذکر است که امشب همچنان یخ زدگی جاده‌ها و معابر و تشکیل مه را خواهیم داشت و برخی از راه‌ها هنوز بسته است و شهروندان برای سفر‌های بیرون شهری حتما با راهداری در تماس باشند.

به گفته وی در روز سه شنبه پدیده غالب در سطح استان افزایش سرعت وزش باد خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین منفی ٢ و ٣ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ۴ و در سردترین ساعات به منفی ۵ درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، ریوش با منفی ٧ درجه و خاف با ١٢ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین شدت وزش باد از شهرستان بجستان با ۶١ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش برف از شهرستان‌های ریوش ١٨ سانتی متر، ایستگاه فرودگاهی مشهد ١٧ سانتی‌متر قوچان ١۶ سانتی متر و بیشترین میزان بارش باران از شهرستان سرخس به میزان ٢٣ میلیمتر، تربت حیدریه ١۶ میلیمتر، سبزوار و مشهد ١۵.۵ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.