صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین رویداد‌های تاریخ معاصر اسلام است که اثرات گسترده و عمیقی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی داشته و دارد.

انقلاب اسلامی ایران، با کنار زدن رژیم ستمشاهی و استعمارگرای پهلوی و شکست دادن طرح‌های استکبار جهانی، زمینه برقراری حکومت لااله الا الله را در ایران فراهم کرد و اسلام را به عنوان یک عامل تعیین کننده در جهان مطرح کرد.

انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آموزه‌های تعالی آفرین اسلام، برقراری جمهوری اسلامی را به عنوان جایگزین نظام سلطنتی قرار داد و با تأکید بر اصولی، چون استقلال، آزادی، عدالت، دموکراسی اسلامی، ولایت فقیه، مشارکت مردمی، حمایت از مستضعفان و مبارزه با استکبار، خط مشی‌های موردنظر خود را تعیین کرد.

انقلاب اسلامی ایران با اتکا به ایمان، اراده، همبستگی و فداکاری مردم ایران اسلامی و با هدایت‌های حکیمانه رهبران انقلاب، در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان، مقاومت کرده و پیشرفت‌های بزرگی در زمینه‌های علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی کسب کرده است.

انقلاب اسلامی ایران همچنین با تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد همدلی و همزبانی بین مسلمانان جهان، نقش موثری در حفظ وحدت و امنیت جهان اسلام داشته و دارد و به عنوان یک الگو و الهام بخش برای تمام مستضعفان و ستمدیدگان جهان شناخته شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.