صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز جمعه سامانه بارشی باران و برف وارد استان خواهد شد.

آذر رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز جو نسبتا پایدار در غالب نقاط استان حاکم است. طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده شده به گونه‌ای که در نواحی بادخیز شرقی و جنوبی وزش باد شدید همراه با گردو خاک است.

وی افزود: از روز جمعه با ورد سامانه بارشی به استان به ویژه در نواحی شمال غرب و ارتفاعات استان بارش‌ها آغاز می‌شود. روز شنبه بر شدت و گستردگی بارش‌ها افزوده خواهد شد. بارش‌ها در روز جمعه به شکل رگبار باران و در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

شایان ذکر است که روز شنبه در بسیاری از نقاط استان بارش برف همراه با لغزندگی معابر و کاهش دید افقی به علت مه‌آلودگی هوا شاهد خواهیم بود.

به گفته وی از روز شنبه دما به طور محسوس کاهش خواهد داشت به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان که تا اواسط هفته آتی ماندگار است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین۴ و ١٩ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٠ درجه و در سردترین ساعات به ۶ درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، زاوه با منفی ٣ درجه و سرخس با ٢٣ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.