صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس خانه صنعت، معدن و تجرات خراسان رضوی گفت: یکی ازعمده‌ترین مشکل در حوزه تولید در حال حاضر این است که ۱۶ ماه است هیچ تسهیلات جدیدی به حوزه تولید تزریق نشده است.

فیروز ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص موانع بر سر راه تولید و صنعت استان تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین مشکل در حوزه تولید در حال حاضر این است که ۱۶ ماه است هیچ تسهیلات جدیدی به حوزه تولید تزریق نشده است؛ و اگر تسهیلاتی است مربوط به واحد‌هایی است که از قبل تسهیلات داشته اند، اما در واقع هیچ تسهیلات جدید به این بخش داده نشده است و نیاز‌های مالی تولید در این مدت براورده نشده است و یک سری تسهیلات خرد و قطره چکانی داده شده که کاری به جایی نبرده است.

وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات اصلی ما در پایان سال به خصوص با این تورم که باید به کارگر بخش تولید عیدی و حقوق داد نبود نقدینگی در بخش تولید است که هیچ تزریق تسهیلاتی هم به این بخش داده نشده است.

ابراهیمی افزود: در حوزه رفع تعهدی ارزی مشکلات جدی داریم که آثارش را در ترازتجاری کشور هم نشان داده است، اما نمیدانیم چرا اصراری بر انجام این رویه اشتباه است که این موضوع رفع تعهد را به عنوان یک بحران و چالش بزرگ در بخش تولید و صادرات تبدیل کرده است.


وی گفت: بی ثباتی در نرخ ارز در قیمت نهاده‌های تولید اثر گذر است، چون بخش زیادی از نیاز‌های مواد اولیه و نیاز‌های ماشین آلات و تکنیکال ما وارداتی است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یادآورشد: این تورم بالای ۴۰ درصد و قیمت دلار پر نوسان قدررت تصمیم گیری را از بخش تولید گرفته است به طوریکه تولید کننده یک هفته آینده توان برنامه ریزی و تصمیم گیری ندارد.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر بنا است مشکلی حل شود تامین نقدینگی بخش تولید، رفع تعهد ارزی و ثبات نرخ ارز باید در دستور کار قرار گیرد و دولت توان این کار را داشته باشد این چلش‌ها را رفع کنذد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.