شهرآرانیوز - این بازی هیجانانگیز در روز یکشنبه که بین تیمهای کانزاس سیتی چیفس و سان فرانسیسکو فورتی ناینرز برگزار شد، به طور میانگین ۱۲۳.۴ میلیون بیننده داشته و رکورد تماشاگران تلویزیونی تاریخ این رقابت را شکست.
این مسابقه موردانتظار که در لاس وگاس برگزار شد رکورد قبلی که در اختیار مسابقه سال گذشته بود را پشت سر گذاشت، جایی که کانزاس سیتی در نیمه دوم مقابل فیلادلفیا ایگلز در مقابل ۱۱۵ میلیون بیننده کامبک زد. تماشاگران سوپربول امسال به قدری زیاد بود که به پربینندهترین پخش تلویزیونی تاریخ آمریکا در سال ۱۹۶۹ نزدیک شد، زمانی که تخمین زده میشود ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون بیننده، فرود آپولو ۱۱ بر ماه را تماشا کردند.
رکوردشکنی این مسابقه، یک فصل قدرتمند را برای حق پخش لیگ فوتبال آمریکایی رقم زد، که در هفتههای منتهی به پایان حماسی خود، رکوردها را پشت سر گذاشته بود و به طور متوسط ۵۵ میلیون بیننده داشت.
تماشاگران انبوه سوپربول به عوامل متعددی بستگی داشت، از جمله اینکه مسابقه به یک کوارتر وقت اضافه هیجان انگیز هم رفت که در آن تیم چیفز تنها چند ثانیه به پایان بازی، تاچ دان پیروزی را رقم زد. همینطور در میان تماشاگران حاضر در استادیوم، تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ نیز حضور داشت که مانند چند بازی قبلی، تراویس کلس بازیکن تیم چیفس را حمایت میکرد. حضور او بسیاری از طرفداران جوان و اغلب زن او را به این بازیها جذب کرده است و به لیگ حرفهای فوتبال آمریکایی کمک میکند تا به بازار بینندگان بیشتری دست پیدا کند.
باب باکیش، مدیر اجرایی شرکت مادر شبکه تلویزیونی CBS، یعنی پارامونت گلوبال، هفته گذشته در مصاحبهای با بلومبرگ گفت: «تیلور سوئیفت بدون شک کمک میکند که مخاطبان لیگ حرفهای فوتبال آمریکایی افزایش یابد. او افزودهای عالی است که شبکه بینندگان NFL را بیش از پیش گسترش میدهد.»
مسئولان لیگ به شدت به حضور سوئیفت در بازیها متمایلند و دوربین دائماً روی او بود و واکنشهایش در حالی که لباس تیم چیفس را بر تن داشت شکار میکرد.
به جز سوئیفت، لیگ حرفهای فوتبال آمریکایی همچنان خود را به عنوان یکی از تنها تجربههای بینندگان عادی در رسانهها در میان شبکههای مختلف استریم نگه داشته، و یکی از تنها نهادهای باقی مانده است که میتواند مخاطبان زنده زیادی را جذب کند.
در واقع، هر ساله بازیهای NFL اکثریت قریب به اتفاق پربینندهترین برنامههای تلویزیونی را تشکیل میدهند. در سال ۲۰۲۳، ۹۳ مورد از ۱۰۰ برنامه پربیننده تلویزیون آمریکا متعلق به مسابقات لیگ حرفهای فوتبال آمریکایی بوده است.
این امر NFL و مسابقه سوپربول را برای تبلیغکنندگانی که سعی در دستیابی به بازار انبوه دارند، ارزشمندتر میکند. شرکتهای مختلف حدود ۷ میلیون دلار هزینه کردند تا یک زمان ۳۰ ثانیهای برای تبلیغ در طول این بازی بزرگ به دست بیاورند.