صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کرونا معدن فیروزه در خراسان رضوی را تعطیل کرد

  • کد خبر: ۲۱۱۹۴
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
فرماندار فیروزه گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا ادامه فعالیت معدن فیروزه در این شهرستان تا اطلاع ثانوی متوقف گردید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل حکیم‌پور افزود: رطوبت داخلی فضای معدن و تعداد بسیار کارگران در آن فضای مناسبی برای گسترش ویروس کروناست.
وی ادامه داد: با تعطیلی این معدن راهکار‌هایی برای جلوگیری از به خطر افتادن چرخه اقتصادی آن در نظر گرفته شده و میزان برداشت‌ها نیز به اندازه‌ای هست که چرخه اقتصاد این معدن به خطر نیفتد.
وی گفت: تمهیداتی برای تعطیلی برخی کارخانه‌ها و معادن فعال در فیروزه در نظر گرفته شده که در صورت نیاز اعمال می‌شود.

حکیم‌پور افزود: به دلیل اینکه شهرستان فیروزه در مسیر تردد نیشابور به سایر شهر‌ها قرار دارد اعمال محدودیت برای ورود اشخاص به داخل شهر فیروزه امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: تمامی تجمع‌های مذهبی، مراسم عروسی و جشن‌های ماه رجب، بازار‌های فصلی و نوروزی در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده و ضدعفونی و سم‌زدایی سطح معابر، اماکن عمومی، راه‌آهن، پایانه مسافربری و ادارات در حال انجام است.
مرکز شهرستان ۴۲ هزار نفری فیروزه در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

معدن فیروزه با قدمت هفت هزار ساله بر اساس برآورد‌های انجام گرفته هشت هزار تن ذخیره معدنی دارد. مسئولیت این معدن بر عهده یک شرکت تعاونی است که سهامداران آن روستاییان و ساکنان شهر فیروزه هستند و علاوه بر بهره‌مند شدن از سود استخراج مواد معدنی، خود نیز در این معدن مشغول فعالیت می‌باشند.

هم اکنون ۹ کشور دنیا معدن فیروزه دارند، اما باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین فیروزه جهان متعلق به معدن فیروزه شهرستان فیروزه ایران است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.