صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در اکثر قوانین چه در حوزه گمرک، حمل و نقل ترانزیتی، صادرات و مبارزه با قچاق کالا و ارز قوانین سختگیرانه است.

احمد زمانیان در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره انتظارات بخش حمل و نقل و ترانزیت از نمایندگان مجلس تصریح کرد: قوانینی که در مجلس در ارتباطات با حوزه ترانزیت، حمل و نقل و مسائل گمرکی است باید قوانین روان و دست و پا گیر نباشد. درحوزه حمل و نقل و ترانزیت روان بودن کار باعث می شود حجم زیادی از کالاها از مسیر ایران عبور کند و درآمد ترانزیتی کشور را بالا ببرد و در کنار افزایش تناژ حمل و افزایش فعالیت ناوگان ملی، افزایش اشتغالزایی را به همراه داشته باشد و شرکت های زیادی ترغیب شوند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

به گفته رئیس کمیسیون اتاق، همه اینها نشات گرفته از قوانین روان و تسهیل کننده است. در حال حاضر در اکثر قوانین چه در حوزه گمرک، مبارزه با قچاق کالا و ارز قوانین سختگیرانه است.

وی افزود: نمایندگان مجلس نقش موثری می توانند در تسهیل سازی این قوانین داشته باشند و حمل و نقل را اساس و پایه اقتصاد در نظر بگیرند که این موضوع با تعامل با خصوصی و تشکل های حرفه ای امکان پذیراست.

به گفته زمانیان، در بحث ترانزیت قوانین و دغدغه ها ملی است و تصمیم گیری های آن  و رفع موانع هم ملی است در نتیجه نقش نمایندگان در تصمیم گیری ها و وضع قوانین بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.