صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و مسئول نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ع) در مشهد از ارسال ۸۰۰ اثر به این جشنواره خبر داد که حدود نیمی از آن‌ها به مرحله داوری رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی رجوعی صبح امروز دوشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰ اثر از آثار برگزیده این جشنواره در نمایشگاهی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی برپا شده است که این نمایشگاه تا روز نهم اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: امتداد اجتماعی زیارت، ارتقای معنایی زیارت در جامعه و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ رضوی از جمله اهداف جشنواره است.

رئیس نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ع) اظهار کرد: پنج محور توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر، در راستای تحقق اهداف جشنواره درنظر گرفته شده است.

رجوعی افزود: آثار جشنواره در قالب بازی‌های ویدیویی و موبایلی، ایده‌های نوآورانه در هنر‌های دیداری و شنیداری، اسباب بازی و سرگرمی، واقعیت افزوده مجازی و ترکیبی، نرم‌افزار‌های کاربردی، ایده‌های خلاقانه طراحی و معماری اسلامی، صنایع‌دستی و هنر‌های کاربردی، ایده‌های نوآورانه در بسته‌بندی چاپ و نشر و قالب مد و پوشاک است.

وی اضافه کرد: پیش از این از زیرمجموعه این جشنواره رویداد‌های صنایع خلاق شمال غرب در تبریز، اسباب بازی در تهران، صنایع دستی در شیراز، سوغات زائر در قم و سبک زندگی اسلامی ایرانی و اسباب بازی در مشهد برگزار شد.

رئیس نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ع) گفت: حمایت از تولید انبوه این آثار و همچنین جوایز نقدی از جمله هشت سکه به آثار برگزیده در سطح یک، پنج سکه به سطح دو و سه سکه در سطح سه، از جمله جوایز آثار برتر است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.