صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل آبفای مشهد توصیه‌هایی را درخصوص جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب در سرمای پیش‌رو عنوان کرد.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: ما دو سرمای ویژه را در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۴۰۱ تجربه کردیم. همین باعث شد مشترکان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند. در سال گذشته بیش از ۴۰هزار تماس درخصوص یخ‌زدگی شبکه‌های آبی شهروندان داشتیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ما در سال آبی جدید تا الان سرمای شدیدی را تجربه نکرده‌ایم اما در دو سه روز اخیر شاهد کاهش قابل توجه دما هستیم. از شهروندان به‌ویژه مشترکانی که سال گذشته با مشکل مواجه شدند درخواست داریم که حتما تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود محل کنتور و داخل آن را عایق کنند. همچنین برای شیرآلاتی که در فضای باز مثل پشت‌بام‌، پارکینگ و حیاط قرار دارد حتما پوشش مناسب ایجاد شود تا دچار یخ‌زدگی نشود چراکه اگر یخ‌زدگی از این نقاط شروع شود به نقاط دیگر ساختمان هم منتقل می‌شود.

وی افزود: بسیاری از خانه‌ها پکیج‌هایشان را در محل باز نصب کرده‌اند، حتما شهروندان لوله‌های ورودی آب پکیج‌ها را بپوشانند چراکه موارد زیادی از ترکیدگی‌ها را از محل این لوله‌ها داشته‌ایم.

اسماعیلیان تاکید کرد: توصیه می‌شود به هیچ عنوان مشترکان محترم شیر آب را باز نگذارند، این کار هدررفت آب را به دنبال دارد. خانه‌هایی که خالی از سکنه است بیشتر در معرض یخ‌زدگی قرار دارد که باید شهروندان علاوه بر بازرسی محل، لوله‌ها را عایق‌بندی کنند. مواردی از سال گذشته داشتیم که در خانه‌های خالی از سکنه به دلیل عدم بازدید هدررفت آب اتفاق افتاد و خسارت‌هایی را برای مشترکان به همراه داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.