صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تولیدکنندگان ایرانی در حال حاضر جایگاه درخوری در تولید انواع شامپو، کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب باکیفیت به دست آورده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا کیانی در این باره  تصریح کرد : سهم تولید داخلی در بازار شوینده‌ها تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده و موضوع قاچاق چندان در مورد آن مطرح نیست.

او گفت: گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۹۶ حاکی از آن بود که ۶۳ درصد این بازار تحت سیطره کالای قاچاق بوده، ۷ درصد به واردات قانونی اختصاص داشته و ۳۰ درصد نیز از طریق تولید داخلی تامین شده است.

کیانی بیان کرد: دلیل آنکه کالای قاچاق بیش از گذشته در بازار حس می‌شود، نخست به این دلیل است که واردات کالا‌ها با برند‌های مشهور خارجی قطع شده و کالا‌هایی که به عنوان کالای خارجی به فروش می‌رسد، فاقد کیفیت برند‌های اصیل است.

علیرضا کیانی گفت: انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران طی مذاکراتی که با دولت داشته، اعلام کرده است که تولیدکنندگان با واردات بخشی از محصولات موافق هستند. در واقع ما نه با واردات بی‌رویه موافق هستیم و نه خواستار ممنوعیت ۱۰۰ درصدی ورود کالا‌های آرایشی و بهداشتی هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: تولیدکنندگان ایرانی در حال حاضر جایگاه درخوری در تولید انواع شامپو، کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب باکیفیت به دست آورده‌اند، اما قادر به تولید برخی محصولات آرایشی نیستند. یا در مورد عطر و ادکلن، مردم ترجیح می‌دهند همچنان از برند‌های خارجی استفاده کنند؛ بنابراین این اقلام با مشورت تشکل‌های بخش خصوصی می‌تواند امکان واردات قانونی را پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.