صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کوبا: اسراییل نسل کشی فلسطینیان را متوقف کند

  • کد خبر: ۲۱۵۶۴۹
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
نماینده کوبا در سازمان ملل روز سه شنبه گفت که اسراییل نسل کشی فلسطینیان ساکن غزه را متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، جراردو پنالور پورتال، معاون اول وزیر امور خارجه و نماینده دائم کوبا در سازمان ملل، امروز بر نیاز فوری برای دستیابی به راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مساله اسرائیل و فلسطین شد و افزود : این راه حل باید مبتنی بر ایجاد دو کشور مستقل بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ و حق تعیین سرنوشت خود توسط ملت فلسطین باشد.

نماینده کوبا در مورد وضعیت غزه هشدار داد که سازمان ملل نمی تواند در برابر مجازات دسته جمعی، نقض جدی قوانین بین المللی ، حقوق بشر ، جنایات جنگی که توسط اسرائیل انجام می شود، سکوت کند.

معاون وزیر امور خارجه کوبا گفت: "هیچ چیز نسل کشی مداوم مردم فلسطین را که در طول چندین دهه اشغال غیرقانونی، استعمار، سلب مالکیت از سرزمین های آنها و اعمال آپارتاید انجام شده است، توجیه نمی کند."

پیش از این, میگل دیاز کانل رئیس جمهورکوبا ، کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را «هالوکاست وحشتناک جدید» خواند و گفت هیچ چیزی نمی‌تواند نقض فاحش حقوق بشر در غزه و کرانه باختری را توجیه کند.

رئیس جمهوری کوبا اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه را ریاکاری امپریالیستی خواند و گفت که واشنگتن با این رویکرد بی‌وجدانی و غیردموکراتیک خود در بربریت جاری در قبال غزه شریک است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.