صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زائران مشهدالرضا(ع) سرشماری می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۶۰۵۱
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبات کارگروه ملی زیارت درباره سرشماری و آمار زائران و پیگیری‌های قبلی، برای داشتن آمار دقیق، این موضوع با همکاری مرکز آمار ایران رخ می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه و در نشست بررسی فرآیند آمارگیری زائران شهر مشهد مقدس با همکاری مرکز آمار ایران افزود: همراهی و همکاری مرکز آمار ایران برای بررسی روش و فرآیند فعلی آمارگیری ضروری است تا بتوانیم به ارائه آمار دقیق تر و علمی مبتنی بر روش‌های صحیح و استاندارد دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حضور سالانه ۳۰ میلیون زایر ایرانی و پنج میلیون زائر خارجی ادامه داد: از سوی دیگر وجود آمار دقیق در بهبود اقتصاد زائران نیز تاثیر بسیاری دارد.

سپیده صالحی معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران نیز در این نشست در خصوص نحوه همکاری مرکز وفق تفاهم نامه فیمابین و با استفاده از تجربیات گذشته در تهیه گزارش گردشگر ملی به سفارش وزارت میراث اشاره و بر همکاری و مساعدت لازم در این زمینه تاکید کرد.

در این نشست مصوب شد تا طرح نمونه گیری تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ طبق تفاهم نامه انجام شود.

همچنین اعتبار سنجی و تایید و تکمیل فرآیند آمارگیری که در استان در حال انجام است، توسط مرکز آمار ایران صورت پذیرد؛ بدین منظور تصمیم بر این شد یک کارگروه کارشناسی مرکب از کارشناسان مرکز آمار و کارشناسان مرتبط استان طی جلسات آینده موضوعات را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.