صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد:

پیش‌بینی ۲۵ هزار تخت بازتوانی برای بیماران کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۶۳۵
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: جهت گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا، تعداد ۲۵ هزار تخت در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی مشهد اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا، تعداد ۲۰ هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت دیگر در نقاهتگاه‌های شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پیش‌بینی این تخت‌ها در نقاهتگاه‌ها به منظور گذراندن دوران نقاهت بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان شرایط مراقبت در منزل را ندارند ایجاد شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: بیماران پس از تأیید مددکاری بیمارستان به مراکز بازتوانی معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوران نقاهت و حمایت‌های تغذیه‌ای و مراقبتی بتوانند به زندگی شغلی و اجتماعی خود بازگردند.

براتی عنوان کرد: ایستگاه‌های سلامتی که از روز گذشته در مبادی ورودی استان و مشهد فعال‌تر شده است، با توان بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند و ضمن تب‌سنجی و غربالگری مسافران، افراد مشکوک در هر خودرو را به اتفاق سایر همراهان به مراکز قرنطینه هدایت نموده و با هزینه خودشان به مدت ۱۴ در این مراکز قرنطینه خواهند کرد.

وی بیان کرد: افراد مشکوک پس از گذراندن دوران قرنطینه به شهر خود بازگردانده می‌شوند و مجوز ورود به مشهد به آنان داده نخواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین راهکار در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ماندن در خانه، لغو تمامی سفرها، مسافرت‌ها و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی است، گفت: در صورت همکاری مردم می‌توان به زودی از این بیماری که ابتلاء به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد، جلوگیری کرد.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.