صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک کارشناس بازار‌های مالی پیشنهاد کرد برای شرکت در حراج سکه، خریداران ۶ تا ۷ درصد کمتر از قیمت روز سکه را پیشنهاد دهند.

حمیده صادقی درباره شرکت در حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور دچار تورم و تورم انتظاری بالاست، خرید این سکه‌ها می‌تواند جذاب باشد. 

وی بیان کرد: در حال حاضر نقدی که در فروش سکه‌ها در مرکز ارز و طلای ایران وجود دارد، این نقد به خود بانک مرکزی وارد است چراکه با دلار ۵۶ هزار تومانی شمش را خریده و اکنون با دلار ۹۰ هزار تومانی سکه را می‌فروشد. در واقع سود اصلی را بانک مرکزی می‌کند. 

کارشناس بازار‌های مالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ربع سکه حدود ۵ میلیون تومان حباب دارد، خاطرنشان کرد: حباب سکه‌ها قرار نیست با شرکت در این حراج تخلیه شود. اما خریداران باید به حباب سکه نیز توجه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه طلایی که در ربع سکه استفاده می‌شود کمی بیشتر از ۲ گرم است، گفت: سکه را نمی‌توان تنها به نرخ طلای آن خرید کرد چراکه در محاسبه سکه اونس جهانی و نرخ دلار نیز در نظر گرفته می‌شود. در حراج سکه، نرخ دلار بالا محاسبه شده است. 

صادقی افزود: خریداران باید توجه داشته باشند که قیمت خود را ۶ یا ۷ درصد کمتر از قیمت روز سکه پیشنهاد دهند. به این دلیل که اگر دلار اصلاح کرد، در خرید سکه چندان متضرر نشوند. 

وی ادامه داد: اصلاح فعلی دلار نیز مقطعی است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های ابتدایی سال جدید دلار سطوح بالای ۶۵ هزار تومان را نیز به خود ببیند. 

گفتنی است؛ ششمین جلسه حراج سکه طلا امروز سه شنبه، ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برگزار خواهد شد.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.