صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه در روز جاری که در شرایط مناسبی کار خود را آغاز کرده بود، در پایان وقت معاملات با منفی شدن ۷۰ درصد نماد‌ها شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای امروز نزدیک به ۲ هزار نسبت به روز گذشته رشد کرد و در سطح ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار واحد قرار گرفت. 

شاخص هموزن و شاخص فرابورس نتوانستند به دنبال رشد شاخص کل رشد کنند و به ترتیب ۱۹۱۰ واحد و ۳۴ واحد منفی شدند. 

در بین نماد‌های بورسی میدکو بیشترین اثر منفی، و فملی، وبملت، خودرو، شستا، وبانک و وتجارت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل در پایان وقت معاملات گذاشتند. 

در نیمه دوم سال جاری بازار سهام نتوانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد چرا که تصمیمات خلق الساعه مانع رشد بازار شد و روند بازار را فرسایشی و رکودی کرد. 

آمار‌ها نیز نشان می‌دهند که سود دلاری بورس در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۰ درصدی یافته و براین اساس کارشناسان معتقدند در صورتی که محرک‌های پولی و ارزی بار دیگر روی خوش به بازار نشان دهند، احتمال رشد بورس به وجود خواهد آمد. 

تنها ۴ روز دیگر از روز‌های کاری بورس در سال ۱۴۰۲ باقی مانده و همه نگاه‌ها به سال جدید است. آنطور که در سال گذشته رخ داده، فروردین ماه معمولا بورس عملکرد مثبتی داشته و حتی در مواردی دچار هیجان نیز شده است. 

با این شرایط انتظار می‌رود برخی صنایع با داشتن دریافت مجوز افزایش نرخ، سال جدید را با اقبال سرمایه گذاران آغاز کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.