صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به صورت رگبار توام با رعدو‌برق و در نواحی مستعد، به صورت تگرگ و در نواحی کوهستانی و مستعد، بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا صبح دوشنبه بارش‌ها در سطح استان ادامه خواهد داشت. بارش‌ها به صورت رگبار، توام با رعد و برق و در نواحی مستعد، به صورت تگرگ و در نواحی کوهستانی و مستعد، بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به رگباری‌بودن و حجم بارش‌ها تا روز یکشنبه ایجاد روان‌آب و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد. همچنین طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای توام با گردوخاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت دور از انتظار نیست.

گفتنی است، کاهش محسوس دمایی که از امروز آغاز شده تا روز دوشنبه ماندگار است؛ به گونه‌ای که دمای روزانه به طور میانگین بین ١٠ تا ١٢ درجه کاهش و دمای حداقل شبانه در مناطق سردسیر به کمتر از ۵ درجه خواهد رسید.

شایان ذکر است در این خصوص هشدار شماره یک با سطح نارنجی صادر شده است.

به گفته وی، تا صبح روز دوشنبه مشهد بارانی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١١ و ٢٢ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ١۴ درجه و در سردترین ساعات به ٩ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ۶ درجه و تایباد با دمای ٣٠ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از داورزن با ۶٨ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش باران از قوچان به میزان ١۵.٣ دهم میلیمتر گزارش شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.